Hennessy

Pass the Hennessy - czyli jak stworzyliśmy content hub dla marki słynnego koniaku

webbrandinginne

Wytwarzany we francuskim Cognac, stworzony przez Irlandczyka, uznany na całym globie. Hennessy to z pewnością najsłynniejszy koniak świata, ceniony nie tylko za unikalny smak, ale również za kreatywną duszę, która inspiruje muzyków i artystów wszystkich nacji. Jak opowiedzieć o bogatym dziedzictwie marki i artystycznych kolaboracjach a przy tym zainteresować niezwykłą historią młodszych odbiorców? Rozwiązaniem okazał się pierwszy polski content hub marki, w którym znalazło się miejsce na muzykę, sztukę ulicy, koktajle i relacje z koncertów.

W Polsce panuje przekonanie, że koniak to poważny trunek dla poważnych panów, którym należy delektować się wyłącznie przy poważnych okazjach. Tymczasem świat Hennessy to unikatowe koktajle, miejski gwar, street art, hip-hop i niezwykli artyści, którzy nigdy nie zwykli się zatrzymywać. Marce od lat towarzyszy motto:
NEVER STOP. NEVER SETTLE., które najlepiej pokazuje jej energiczny charakter i typ osobowości, z którymi najczęściej współpracuje. Aby uzmysłowić to polskiemu odbiorcy i przyciągnąć do marki 20-30 latków, zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy unikatowy w skali tej grupy produktów serwis: www.Hennessy.pl. 

Strona została opracowana jako content hub, który prezentuje pełne bogactwo świata Hennessy i pozwoli odbiorcy zaznajomić się z najciekawszymi projektami artystycznymi i wydarzeniami, które towarzyszą marce. A Hennessy ma o czym opowiadać. Do artystów, którzy współpracowali z marką na przestrzeni lat należą chociażby takie gwiazdy jak: Nas, Erykah Badu, Pharell Williams czy The Strokes. Liczne jest także grono streetartowców, z którymi marka co roku tworzy unikalną, limitowaną butelkę Hennessy Very Special. Zresztą wystarczy spojrzeć na liczbę utworów muzycznych, w których pojawia się wzmianka o szlachetnym koniaku, by zrozumieć jego popularność wśród artystów (słowo Hennessy znalazło się w ponad 700 tekstach piosenek a sam skrót można usłyszeć w ponad 1000 utworów). 

„Kafelkowy” układ treści content hubu, filtrowany po rodzajach treści układ, to ukłon w stronę współczesnego odbiorcy, który oczekuje dużej przejrzystości połączonej z różnorodnością tematów. Zależało nam również na pokazaniu, że świat marki żyje i nieustannie się zmienia - zgodnie z motto Hennessy.

Naczelne miejsce w portalu znalazły oczywiście treści poświęcone polskim ambasadorom marki - raperowi O.S.T.R. oraz mistrzowi świata w Barmaństwie Klasycznym - Wojtkowi Urbańskiemu. Kolejne sekcje zostały dedykowane kolejno: współpracy z artystami, koktajlom Hennessy, dziedzictwie marki oraz wydarzeniom kulturalnym. Nie zabrakło także miejsca na prezentację portfolio produktowego alkoholi. 

 

Nawigacja serwisu pozwala na dowolne filtrowanie „kafelek” i tym samym dobór artykułów, które najbardziej interesują użytkownika. Czytelność treści zwiększa starannie dobrana typografia, stylowa paleta kolorów i galerie foto. Nie brakuje także treści video i możliwości osadzenia pełnoekranowego filmu. Użytkownik może również wybrać koktajle ze względu na stopień ich zaawansowania. Serwis został zaprojektowany w oparciu o autorski CMS treści, w zgodzie z założeniami projektowania RWD oraz mobile.

 

Hennessy.pl to już nasza druga realizacja typu content hub. Choć serwis będzie prezentował treści zupełnie odmienne od tych, jakie można spotkać na APA Lab, to pokazuje, jak ważnym elementem strategii marki w digitalu jest dziś branded content. Bez względu bowiem czy opowiadasz klientom o smart domach i robotach czy nieustannej pasji tworzenia, twoja marka musi posiadać przestrzeń, w której jej historia wybrzmi najlepiej. Dobrze zaprojektowany content hub, to idealne do tego miejsce.