Grupa Polsat Plus wybiera NoMonday
Grupa Polsat Plus posiada bardzo szerokie doświadczenie w zakresie raportowania online. Edycje raportów z lat ubiegłych spotykały się z bardzo dobrym przyjęciem ze strony zarówno interesariuszy, jak i przedstawicieli grup docelowych. Poczuliśmy się wyróżnieni, gdy Grupa Polsat Plus właśnie nam powierzyła przygotowanie raportu za rok 2020.
Wiedząc, że wcześniejsze publikacje zbierały doskonałe recenzje, mieliśmy świadomość, iż poprzeczka została postawiona niezwykle wysoko. To zadanie potraktowaliśmy więc w kategorii dużego wyzwania.
Zaufanie budowane na doświadczeniu
Co sprawiło, że Grupa Polsat Plus zdecydowała się na powierzenie tej ważnej publikacji agencji NoMonday? By móc myśleć o przygotowaniu raportu finansowego, niefinansowego czy zintegrowanego dla tak uznanej marki, trzeba legitymować się dużym doświadczeniem w zakresie komunikacji korporacyjnej.
Śmiało możemy stwierdzić, że do zwycięstwa w przetargu przyczyniły się nasze wcześniejsze projekty, realizowane dla innych spółek giełdowych. Wymienić tu należy Raporty Odpowiedzialności Grupy Agora z lat 2018-2020 oraz serwisy relacji inwestorskich przygotowane dla takich spółek, jak: CCC, Agora, Erbud czy Famur.
Ciekawa koncepcja plus praktyczne rozwiązania
Doświadczenie to jednak tylko fundament, na którym muszą się znaleźć kolejne elementy. Sukces nie byłby możliwy bez ciekawej i spójnej koncepcji na raport za rok 2020. Przygotowana przez naszych projektantów, linia kreatywna, utrzymana została w konwencji rysunkowej. Stworzyliśmy postacie, które doskonale współgrają z opracowaną infografiką. Taka stylistyka pozwoliła w przystępny sposób wskazać główne obszary aktywności Grupy Polsat Plus. Zaproponowaliśmy bardzo przejrzystą formułę, po to by ułatwić użytkownikom odbiór treści.
Na potrzeby raportu przygotowaliśmy też propozycje kilku innowacyjnych rozwiązań, które miały sprawić, że dokument będzie bardziej przyjazny dla internautów. Wiedząc, że osoby zainteresowane tego typu publikacjami, szukać będą konkretnych informacji, wdrożyliśmy intuicyjny system filtrowania treści po określonych obszarach tematycznych. Z uporem dbaliśmy o to, aby każda nasza propozycja, korespondowała z nadrzędnym celem strony, czyli podnosiła jej użyteczność z punktu widzenia interesariuszy.
Poprawność i rebranding
Dużo uwagi poświęciliśmy kwestii poprawności raportowania wskaźników GRI oraz SDG, bo wiemy, że to podstawa, jeśli chodzi o raporty społecznej odpowiedzialności. W publikacji przygotowanej dla Grupy Polsat Plus zastosowaliśmy mechanizmy, które umożliwiają łączenie wskaźników w treści raportu z tymi, które znalazły się w tabelach. Dzięki tej opcji użytkownik w bardzo szybki i intuicyjny sposób jest w stanie odnaleźć w dokumencie wszystkie deklarowane wartości.
Innym wyzwaniem, któremu musieliśmy stawić czoła, był rebranding Grupy Polsat Plus. Trafiliśmy, bowiem, na przełomowy moment w historii marki, gdy ta wprowadzała zupełnie nowe logotypy. Nasz projekt musiał zachować spójność z całą, dopiero co stworzoną, komunikacją wizualną, obejmującą marki – Plus, Polsat i Polsat Box. Raport dostępny jest pod adresem https://raportspoleczny2020.grupapolsatplus.pl/.
W sytuacji, gdy nie znasz jeszcze wszystkich opcji, trendów i możliwych form, możesz skorzystać z naszego darmowego poradnika "Cyfrowe formy raportów ESG" do pobrania tutaj: raporty.nomonday.pl
Chcesz skonsultować z nami temat raportu ESG?
✉ [email protected] 📞530 402 819