eparagony.pl z nowym brandingiem od NoMonday
System eparagony.pl to pierwszy i największy w Polsce niezależny HUB
e-paragonów fiskalnych w pełni zgodny z regulacjami. Przedsięwzięcie ma na celu redukcję kosztów fiskalizacji poprzez zastąpienie tradycyjnych papierowych paragonów tymi cyfrowymi, jednocześnie ułatwiając i upraszczając logistykę oraz redukując ślad węglowy.
W Agencji NoMonday wiemy, że tak ambitny projekt wymaga wyjątkowego podejścia i dbałości o detale, dlatego też zostało nam powierzone zadanie przygotowania logotypu marki, jak również opracowanie kodu do systemu identyfikacji wizualnej.
Podczas procesu twórczego uważnie przeanalizowaliśmy cechy eparagony.pl, konkurencję oraz grupę docelową. Na podstawie analizy opracowaliśmy różne koncepcje logo, które wyraźnie oddawały unikalność platformy, a jednocześnie zawierały wszystkie kluczowe elementy, zaznaczone przez klienta, podczas etapu briefowania.
Ważnym dla naszego klienta aspektem tego projektu było zachowanie charakteru fintechowej estetyki, wykorzystanie występującego w dotychczasowym brandingu koloru mięty, przy użyciu jasnego komunikatu.
Przy projektowaniu logo postawiliśmy na wizualną jasność komunikatu, co zadecydowało o wyznaczeniu priorytetu szczególnej roli w sygnecie, symbolu tradycyjnego paragonu. Na etapie projektowania do elementu paragonu dołączyła symbolika cyfryzacji całego procesu fiskalizacji paragonów. Ostatecznie z kilku przedstawionych propozycji, wybraliśmy najlepszą, a kolejne szlify, nadały logo wyjątkowego kształtu.
Ważnym elementem całego designu był jego minimalistyczny charakter. Zadbaliśmy by logo od razu kojarzyło się z branżą a jednocześnie odróżniało się od konkurencji, która jako główny motyw stosuje raczej bardzo dokładne piktogramy papierowego paragonu (stanowiące zbyt bezpośtednie odniesienie w naszym odczuciu) niż motywu prostego, uniwersalnego logo.
Mieszanina kanciastych i zaokrąglonych rogów nadaje sygnetowi osobliwego charakteru i podkreśla rewolucyjny charakter marki, która również łączy ze sobą dwa światy – tradycyjny i cyfrowy. Kolor miętowy będący główną opcją, nadaje logo świeżości, podkreśla futurystyczny charakter marki i wyróżnia się pośród wielu niebiesko-fioletowych fintechowych sygnetów. Jako kolor dopełniający w nowym brandingu, zadecydowaliśmy o wyborze niebiesko-fioletowego koloru, co sprawia, że klasyczne fintechowe skojarzenia pozostają, ale jako dopełniający akcent kolorystyczny a nie kolorystyczny motyw przewodni występujący w logo.
Ostateczną częścią projektu było przygotowanie elementów brandingowych, tak by komunikacja marki na social mediach, targach i na stronie www była spójna z całą nową odsłoną logo. Wykonaliśmy projekty i wizualizacje zarówno formatów tradycyjnych (materiały offlinowe typu: ulotki DL, wizytówki), jak również cyfrowych (banery na Facebooka oraz Linkedina, animację logo, elementy graficzne dopełniające stronę www, szablony postów na social media).
Nowy branding można śledzić tutaj: http://www.eparagony.pl
Jeśli chcesz skonsultować z nami temat związany z brandingiem, zapraszamy do kontaktu.
Pisz na adres: [email protected]. Możesz też zadzwonić pod numer +48 690 090 757.
PLATFORMA DETALISTÓW
FinTech
2023