Eurocolor

Witryna, która staje się narzędziem biznesowym

Witryna, która staje się narzędziem biznesowym
Usługi: UX/UI WWW Visual design

Witryna, która staje się narzędziem biznesowym

Serwis www projektowany dla firm, to już nie tylko wizytówka, która – dzięki oryginalnemu designowi oraz odpowiednio dobranym „efektom specjalnym” – buduje pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Klienci korporacyjni coraz częściej oczekują, że ich nowa strona stanie się rozbudowanym narzędziem, oferującym szereg przydatnych funkcjonalności. Taka właśnie idea towarzyszyła nam podczas prac nad serwisem dla marki EUROCOLOR.

Założenia

Firma EUROCOLOR należy do liderów na rynku okien, drzwi, rolet, bram i akcesoriów okiennych. Projektując platformę www, musieliśmy wziąć pod uwagę zarówno szeroki i mocno zróżnicowany asortyment, jak i model biznesowy klienta, opierający się na współpracy z licznymi punktami dystrybucji.

Marce EUROCOLOR zaproponowaliśmy rozwiązanie, dzięki któremu możliwe stało się osiągnięcie na raz kilku istotnych celów. Zgodnie z przyjętymi przez nas założeniami, serwis www miał stać się agregatem oferty, przykuwającym uwagę nowoczesną formą komunikacji. Musieliśmy pamiętać, że do tego miejsca kierowany będzie ruch zarówno klientów  biznesowych, jak i indywidualnych. Z myślą o tych pierwszych chcieliśmy stworzyć narzędzia, wspierające sprzedaż, a przez to budujące przywiązanie do samego producenta. Ci drudzy mieli zyskać główne źródło wiedzy o ofercie, jak i o samej marce. 

Eurocolor www


Poza prezentacją produktów, platforma przedstawiać miała potencjał firmy EUROCOLOR i wartości samej marki. Historia, linie produktowe, logistyka, rozwiązania technologiczne – to zestaw informacji pracujących na jeden komunikat, zapewniający uwiarygodnienie na poziomie całej grupy docelowej. Przy pomocy formularzy kontaktowych i cross linkingu z partnerami biznesowymi czy też z kanałami SM, chcieliśmy zyskać możliwie najwięcej punktów styku z przedstawicielami targetu.

Eurocolor B2B i B2C

Funkcjonalności ułatawiające zdobycie informacji o produkcie 

Jednym z naszych priorytetów było zoptymalizowanie systemu nawigacji. Chodziło nam nie tylko o poprawę czytelności strony, ale również zaproponowanie mechanizmów, które umożliwiają użytkownikowi szybkie dotarcie do interesujących go informacji (co w przypadku platform zawierających taką ilość danych jest koniecznością). Wysoka funkcjonalność serwisu EUROCOLOR to zasługa kilku przemyślanych rozwiązań, spośród których warto wymienić te najważniejsze.

Dzięki niemu użytkownik może wstępnie zapoznać się z oferowanymi kategoriami produktowymi (również z ich prezentacją graficzną) i w szybki sposób dostać się do wybranego miejsca.

Przygotowane zostały w taki sposób, by mimo sporej ilości informacji, zachować czytelną i nieprzytłaczającą użytkownika formę. Wyróżnikiem tej części są wyodrębnione sekcje: z kolorystyką produktu, z punktorami wkomponowanymi w jego zdjęcie czy tekstowo-graficzne akordeony przedstawiające najważniejsze cechy produktowe. Przydatna jest też tabela prezentująca istotne parametry techniczne.

Osoba odwiedzająca serwis może bezpośrednio ze strony głównej dostać się na podstronę z inteligentną wyszukiwarką produktów https://eurocolor.com.pl/inteligentna-wyszukiwarka. Umożliwia ona przefiltrowanie oferty, według wyznaczonych wcześniej parametrów technicznych, a w konsekwencji pozwala na przejście do podstron dedykowanych produktom spełniającym oczekiwane kryteria.

Za sprawą tej funkcjonalności https://eurocolor.com.pl/porownaj-produkty?c=35& użytkownik ma możliwość szybkiego porównania wyrobów w obrębie kategorii, do których one należą (np. w ramach kategorii „Okna”, „Drzwi przesuwne” itd.). Zestawienie ich ze sobą w jednym miejscu przy zagwarantowaniu maksymalnej czytelności, ma ułatwić podjęcie decyzji osobom, poszukującym optymalnego dla siebie rozwiązania. 

Porównywarka znajdująca się na stronie EUROCOLOR jest narzędziem dostosowanym zarówno do potrzeb klienta indywidualnego, jak i handlowców, którzy w szybki sposób mogą przeanalizować różnice pomiędzy konkretnymi produktami i zaoferować docelowemu klientowi ten, który idealnie wpisuje się w jego oczekiwania.

Funkcjonalności usprawniające kontakt

Aby zainteresowanie produktem przełożyło się na sprzedaż, konieczny jest kontakt z odpowiednim punktem dystrybucji. W przypadku marki EUROCOLOR mamy do czynienia z rozbudowaną siecią przedstawicieli handlowych. Projektując serwis www, zadbaliśmy o to, aby użytkownik mógł szybko trafić do najbliższej placówki, a w przypadku pytań, w krótkim czasie uzyskał na nie rzeczowe odpowiedzi. Ułatwiają to takie mechanizmy, jak:

Po wejściu do sekcji „Gdzie kupić” https://eurocolor.com.pl/gdzie-kupic użytkownik widzi listę punktów sprzedaży EUROCOLOR. Obejmuje ona zarówno salony autoryzowane, jak i salony partnerskie. By ułatwić znalezienie placówki, która spełni jego oczekiwania, dodaliśmy intuicyjny system filtrowania, umożliwiający wyodrębnienie salonów, według takich kryteriów, jak: miasto, rodzaj oferowanych produktów/usług (montaż fabryczny) czy rodzaj salonu (autoryzowany lub partnerski).

Eurocolor Gdzie kupić

 

Ze stroną zbiorczą („Gdzie kupić”) powiązane są dedykowane podstrony konkretnych salonów
(np. https://eurocolor.com.pl/wawruk-nowoczesna-stolarka-suwalki). Są one swego rodzaju wizytówkami, dzięki którym użytkownik ma możliwość zapoznania się z podstawowymi informacjami o wybranych placówkach. Znajdują się tam: dane kontaktowe, adresy, godziny otwarcia oraz opisy. Mini mapa ułatwi zlokalizowanie punktu, a przysługujące salonom, dodatkowe miejsce, pozwala na prezentacje dostępnych produktów czy pokazanie konkretnych realizacji, przygotowanych dla klientów.
Istotnym elementem są także formularze, dzięki którym zainteresowani mogą skontaktować się bezpośrednio z wybranym salonem.

Zastosowaliśmy mechanizm, w którym – po wyrażeniu przez użytkownika zgody na geolokalizację – wyświetlają się dane kontaktowe najbliższego salonu. Jeśli jednak internauta nie zgadza się na pobranie lokalizacji, wtedy w boxie kontaktowym pojawi się przekierowanie pozwalające na przejście do głównego formularza kontaktowego lub na zbiorczą stronę wszystkich salonów („Gdzie kupić”).

Na stronie głównej umieściliśmy ikonkę przedstawiającą słuchawkę. Jeśli użytkownik wyraził zgodę na geolokalizację, pojawi się tam numer telefonu najbliższego salonu. W przeciwnym razie, z tego miejsca użytkownik będzie miał możliwość przejścia do zbiorczej strony „Gdzie kupić” i już tam samodzielnie wyszukać dane kontaktowe do interesującego go salonu.

Oprócz opisywanych już wcześniej formularzy, ułatwiających kontakt z konkretnym salonem, przygotowaliśmy też kwestionariusz, który pozwala użytkownikowi na wybranie z listy odpowiedniego tematu. Ten system umożliwia precyzyjne opisywanie wiadomości, dzięki czemu sprawa szybciej trafi do osoby o odpowiedniej wiedzy i kompetencjach. To rozwiązanie ma skrócić czas oczekiwania na odpowiedź. Tego typu formularz dostępny jest zarówno w zakładce „Kontakt”, jak i na podstronie „Dla Biznesu” – dedykowanej partnerom B2B.

Eurocolor strona korporacyjna

Eurocolor strona produktowa

Dodatkowe funkcje 

Oprócz sekcji, które wpływają na poziom funkcjonalności i szybkość docierania do istotnych informacji, strona EUROCOLOR zyskała też mniej oczywiste, ale równie przydatne, dodatki. Warto wymienić dwa z nich.

Nowy serwis marki EUROCOLOR zawiera w sobie także sekcję blogową. Ukazujące się w niej treści, mają duże znaczenie z dwóch powodów. Po pierwsze, powstają z uwzględnieniem zasad SEO, więc pozytywnie wpływają na pozycjonowanie marki w sieci. Po drugie stanowią cenne źródło wiedzy dla osób szukających rzetelnych informacji oraz ciekawych pomysłów.

Firmowy blog nieprzypadkowo został podzielony na dwie części. W bloku „Porady” publikowane są artykuły o charakterze technicznym. Z kolei w sekcji „Inspiracje” użytkownik może znaleźć wpisy o tematyce bardziej lifestylowej. Dołączane do nich zdjęcia wybranych realizacji, bazujących na produktach EUROCOLOR (np. https://eurocolor.com.pl/ciche-bramy-garazowe-select), działają na wyobraźnię odbiorców, przez co kreują potrzeby.

Euroclor Porady i Inspiracje

 

Żeby ułatwić marce EUROCOLOR organizowanie cyklicznych akcji, związanych z komunikacją nowego produktu lub technologii, stworzyliśmy system do generowania landing page.

Dzięki przygotowanym szablonom LP, które zostały objęte systemem CMS, klient zyskał możliwość szybkiego tworzenia dedykowanych stron (np. dla nowego produktu). Aby to zrobić nie jest potrzebna fachowa wiedza czy umiejętności graficzne i programistyczne. Co więcej, treści mogą zostać zaimplementowane przez pracownika działu marketingu, bez potrzeby angażowania w to specjalistów od IT.

Eurocolor case study

Na naszym blogu Digital First dzielimy się wiedzą praktyczną, znajdziesz tam porady naszych ekspertów. Możesz zainspirować się również naszymi projektami i poznać NoMonday

 Chcesz porozmawiać o możliwościach platformy www dla Twojej firmy?
✉ 
[email protected]
📞 690 090 757

 

Klient:
Eurocolor
Sektor:
Przemysł
Rok:
2021

Napisz do nas

* pola wymagane