MODIVO SA z platformą korporacyjną od NoMonday
Spółka MODIVO SA to europejski lider sprzedaży poprzez platformy online. Oferuje setki topowych marek odzieży, obuwia i akcesoriów. Brand istnieje na rynku już ponad 20 lat, a jego oferta dostępna jest w 20 europejskich krajach. Z MODIVO SA współpracują duże marki premium, takie jak: Tommmy Hilfiger, Guess, Armani Jeans, Calvin Klein, Furla, Lacoste, Converse, Geox i wiele, wiele innych.
Spółka jest także oficjalnym dystrybutorem obuwia i sprzedaje wyłącznie w 100% oryginalne produkty, posiadające wszystkie znaki firmowe. Eobuwie.pl jest liderem sprzedaży internetowej markowych butów i akcesoriów obuwniczych w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki innowacyjnemu projektowi esize.me oraz unikatowej formule sklepów stacjonarnych, zmierza w kierunku rzeczywistej integracji kanałów sprzedaży online i offline.
Ponieważ platforma ecommerce MODIVO jest liderem innowacyjnych rozwiązań technologicznych w branży FashionTech, jesteśmy dumni, że moglibyśmy stworzyć dla nich serwis korporacyjny, bo wyzwania to coś, co kreatywnie napędza zespół NoMonday i pozwala nam podnosić naszą wewnętrzną poprzeczkę. Co i jak wykonaliśmy? O tym poniżej.
Serwis do zadań specjalnych
Stworzony przez nas serwis korporacyjny MODIVO SA ma być głównym miejscem obecności firmy w sieci i narzędziem prowadzenia komunikacji z wszystkimi grupami interesariuszy. Jako podstawowy punkt styku z klientami biznesowymi, akcjonariuszami, dziennikarzami, analitykami finansowymi, ale również potencjalnymi pracownikami, serwis ma dostarczać kluczowych informacji oraz wspierać realizację celów marketingowych i wizerunkowych, przedstawiając w jednym miejscu całą działalność firmy. Dlatego głównym celem zrealizowania tej strony było stworzenie nowoczesnego, intuicyjnego serwisu, który w przyjazny sposób będzie budować świadomość marki MODIVO oraz jej wszystkich przedsięwzięć, pokazując jednocześnie strukturę Grupy i ułatwiając generowanie kontaktów biznesowych. Ponadto, spełniać wymogi ustawodawcy wobec spółki publicznej, jaką jest MODIVO i innych regulatorów, w tym branżowych. Jak wykonaliśmy to zadanie?
Różne funkcjonalności, moc przejrzystości
Zespół programistów NoMonday opracował autorski system zarządzania treścią (CMS), z którego z powodzeniem korzystają już inni klienci naszej agencji, między innymi CCC, Eurocolor, Aegon czy Grupa Medialna Agora. To intuicyjny system pozwalający na samodzielną edycję około 90% treści całego serwisu przez pracowników nieposiadających wiedzy informatycznej. Nasz CMS umożliwia stosowanie wszystkich aspektów rich media (video, download, galerie zdjęć) oraz daje możliwość osadzania nowych treści na wcześniej wypracowanych szablonach graficznych.
Na etapie projektowania i programowania zastosowaliśmy takie mechanizmy, aby serwis był dostosowany do wyświetlania na różnego typu urządzeniach stacjonarnych oraz mobilnych o różnych rozdzielczościach – od smartfonów po laptopy i ekrany full HD, ponieważ responsywność strony jest jedną z najważniejszych funkcjonalności XXI wieku. Mimo, że serwis responsywny na różnych urządzeniach może różnić się wyglądem, nawigacją czy w nieznacznej mierze zawartością, nadal pozostaje tą samą stroną identyfikowaną przez odbiorcę. Dodatkowo, z myślą o łatwiejszym korzystaniu z serwisu przez osoby z niepełnosprawnościami, wdrożyliśmy podstawowy standard WCAG, dający możliwość zmiany wielkości fontu oraz włączenie kontrastu.
Zadbaliśmy także o przejrzystość w prezentowaniu treści, bowiem działalność i komunikacja marek musi być transparentna. Nasz projekt graficzny wykorzystuje jasne, przejrzyste tła, przemyślany rozkład zdjęć i materiałów wideo, a także uporządkowany układ tekstów. Wszystko po to, by użytkownik mógł swobodnie przemieszczać się po serwisie i bez trudu znaleźć informacje, których poszukuje. W nowym serwisie Spółki MODIVO SA przejrzyście pokazujemy także dane kontaktowe: spora ilość lokalizacji i adresów siedzib, biur oraz działów firmy była możliwa dzięki zastosowaniu przemyślanego układu graficznego. Zaś wizerunek i wiarygodność spółki MODIVO podkreśliliśmy siłą liczb i odpowiednim obrazem, takim jak mapy i fotografie.
W ramach serwisu www zarówno treści, jak i funkcjonalności są dopasowane do miejsca, w którym aktualnie znajduje się użytkownik. Wśród ponad standardowych rozwiązań wykorzystanych w naszym serwisie www znalazł się m.in. mechanizm schowka, który pozwala gromadzić wszystkie interesujące elementy przeglądane w danym momencie na www, a następnie przesłać je na wskazany adres mailowy.
Dedykowane podstrony Platform (MODIVO oraz eobuwie.pl)
Z racji tego, że w skład Spółki MODIVO SA wchodzą platformy MODIVO oraz eobuwie.pl, w nowym serwisie www należało znaleźć miejsce na czytelne pokazanie charakterystyki obu z nich. Powstałe podstrony Platform są ułożone i zaprojektowane w taki sposób, aby ułatwić użytkownikowi znalezienie odpowiednich informacji, takich jak: krótki opis danej Platformy, zbiór najważniejszych liczb podkreślający jej potencjał, galerie zdjęć wizerunkowych czy wybrane dane kontaktowe zebrane w jednym miejscu.
Zadbaliśmy również o możliwość szybkiego zapisania się do newsletteru Grupy. Stworzyliśmy dedykowaną podstronę z formularzem oraz skróconą jego formę w dolnym menu serwisu, która pozwala na relatywnie tanie pozyskiwanie przez MODIVO adresów e-mail zainteresowanych użytkowników, co w perspektywie umożliwia Spółce skuteczną komunikację poprzez przygotowanie odpowiednich komunikatów i przesyłanie ich za pomocą regularnych newsletterów do wcześniej zebranej grupy docelowej.
Jeśli chcesz skonsultować z nami temat związany z serwisem www, zapraszamy do kontaktu.
Pisz na adres: [email protected]. Możesz też zadzwonić pod numer +48 690 090 757.