Zaczyna się okres biznesowych i komunikacyjnych podsumowań oraz prób spojrzenia w najbliższą przyszłość.
Co może zmienić się w content marketingu? Zobaczmy!

To praktycznie pewne, że w 2024 słowa “Sztuczna inteligencja” oraz “AI” będą w dalszym ciągu odmieniane przez wszystkie przypadki. W zależności od prędkości rozwoju i przełamywania kolejnych barier, technologia ta będzie oddziaływała na kwestię generowania contentu w dwojaki sposób - istotny i jeszcze bardziej istotny!
  

Na szczęście nie samym AI marki żyją. Co jeszcze może mieć wpływ?

Automatyzacja ➖ pozwala na efektywniejsze zarządzanie i dystrybucję treści. Jest to doskonałe narzędzie do optymalizacji i oszczędzania czasu, ale może prowadzić do braku interakcji ludzkiej w komunikacji.

Personalizacja ➖ indywidualne podejście do odbiorcy staje się kluczem do sukcesu. Personalizacja zwiększa zaangażowanie, ale wymaga zbierania i analizy danych, co może budzić obawy dotyczące prywatności.

Wideo i podcasty ➖ te formaty od lat widnieją w podobnych zestawieniach. I od lat nieprzerwanie zyskują na popularności, dzięki swojej atrakcyjności wizualnej i łatwości konsumpcji. Jednak wymagają one większych inwestycji czasowych i finansowych.

Treści generowane przez użytkowników (User Generated Content) ➖ podejście doskonale wpisujące się w aspekt prowadzenia dwustronnej komunikacji marki w sieci. Wzbudzają większe zaufanie i autentyczność, ale wymagają jednak stałego monitorowania i zdolności szybkiej reakcji.

Sustainable marketing ➖ Zwrot i kierunek nie nowy, choć dopiero zyskujący na znaczeniu. Klienci coraz częściej oczekują etycznych i zrównoważonych działań. To buduje wizerunek marki, ale wymaga autentyczności i transparentności. Od lat idealny przykład to marka Patagonia.

Treści interaktywne ➖ ankiety, interaktywne infografiki, wykresy liczbowe bardzo pomagają w zwiększaniu zaangażowania użytkowników. Jednak z uwagi na często dużą skalę, aby były efektywne, muszą być dobrze przemyślane i zaprojektowane.

Voice Search Optimization (VSO) ➖ Optymalizacja pod kątem wyszukiwania głosowego to coraz ważniejszy element SEO. Wymaga to jednak dostosowania treści do bardziej naturalnego języka. 

Marketing oparty na danych (Data-Driven Marketing) ➖ Wykorzystanie danych do lepszego zrozumienia i docierania do klientów. Kluczowe jest tutaj odpowiednie zarządzanie danymi, a jeszcze bardziej ich ochrona.

Z ciekawością obserwujemy, jak zmieni się aktualna sytuacja i które z tych kierunków zyskają na znaczeniu.
Mamy już swoje prognozy i w zestawieniu z konkretną sytuacją marki, przedstawiamy klientom rozwiązania, które w jego otoczeniu biznesowym mają największe szanse powodzenia.

Chcesz skonsultować temat content marketingu dla swojej firmy?
✉ [email protected] 
📞 530 402 819

 

  • linkedin