Decyzja związana z zakupem mieszkania wiąże ludzi z konkretnym miejscem często na całe życie, dlatego proces podejmowania decyzji jest tutaj niezwykle czasochłonny. Pojawiają się wątpliwości, liczne pytania, wahania. A wszystko po to, aby znaleźć mieszkanie idealne, nie tylko pod względem metrażu, ale również lokalizacji, infrastruktury i innych udogodnień. Dlatego przy komunikowaniu informacji o nowych inwestycjach mieszkaniowych pożądane jest wykreowanie silnych potrzeb emocjonalnych, z którymi utożsamiają się potencjalni kupujący.
Jak trafić z ofertą deweloperską do zainteresowanych? W przypadku dużych i długofalowych inwestycji, takich jak budowa osiedla, realizacji nastawionych na poszerzanie zagospodarowania obszaru lub w przypadku wynajmu powierzchni biurowych, warto zdecydować się na stworzenie strony internetowej lub maksymalne wykorzystanie kanałów i narzędzi dostępnych w social mediach.
Lokalizacja
Lokalizacja to podstawowa informacja, która musi znaleźć się na stronie, czy na fanpage'u dewelopera na Facebooku - najlepiej z mapką dojazdu pozwalającą przy jednym kliknięciu wybrać trasę do miejsca docelowego.
Elementy wizerunkowe
Aby pokazać zainteresowanym atuty płynące z zakupu mieszkania na osiedlu, czy wynajmu biurowca dobrze sięgnąć np po piktogramy i za ich pośrednictwem w lekki i przyjemny dla oka sposób opowiedzieć o:
- przedszkolach i szkołach dostępnych w pobliżu, miejscach dedykowanych dzieciom i młodzieży;
- ścieżkach rowerowych;
- nowej drodze dojazdowej;
- parkingach i liczbie dostępnych miejsc.
“Twarz” do kontaktu
Warto również zadbać o to, aby na stronie, czy na profilu w social mediach pojawiło się zdjęcie osoby do kontaktu oraz informacja o możliwości umówienia się na “oglądanie” inwestycji. Osoba zainteresowana ofertą szybciej podejmie wtedy decyzję o kontakcie.
Jeżeli zakładamy przedstawienie dodatkowych prezentacji np. video z lokalizacji niech będzie prowadzone przez autentyczną osobę reprezentującą dewelopera.
Miks interaktywny
Coraz częściej deweloperzy stawiają na nowoczesne rozwiązania. Takie, które są na wskroś ekologiczne lub wpisują się w ideę smart budownictwa. Warto się tym pochwalić, przedstawiając atuty inwestycji przy wykorzystaniu zdjęcia zmiksowanego z grafiką jednego pokoju. A potem zaprosić klienta w interaktywną podróż po lokalu.
Zdjęcia i rendery
Dobrze wykonane wizualizacje i zdjęcia przykuwają uwagę odbiorców. Jeśli inwestycja jest na etapie budowy i nie ma z niej jeszcze zdjęć, można postarać się o dobrej jakości rendery, które wiernie przedstawią lokal i zaprezentują jego potencjał.
Wirtualna makieta
Na podstawie projektów architektonicznych tworzone są wirtualne makiety rozkładu mieszkań i biur. Warto rozważyć to rozwiązanie, bo w prosty i atrakcyjny sposób pozwala ono wyróżnić z osobna poszczególne mieszkania, czy pokoje. Po wskazaniu na pojedynczy elementy potencjalny klient może zobaczyć m.in.: rozkład, wielkość, cenę za metr kwadratowy konkretnego mieszkania zlokalizowanego w dowolnym budynku z rozróżnieniem na piętra.
Wirtualny spacer
Ten element sprawdzi się szczególnie w przypadku biur. Jeśli budynek jest nowoczesny i już wyposażony to za pomocą nagranego filmu lub przy wykorzystaniu map google można zorganizować “wirtualną wycieczkę”, zapraszając na nią zainteresowanych ofertą.
Kampanie: Google Ads i na Facebooku
Patrząc na obecne poczynania na rynku deweloperskim sam serwis może nie wystarczyć, aby w szybki i efektywny sposób sprzedać wszystkie mieszkania. Warto zatem podjąć dodatkowe działania, które skutecznie przekierują użytkownika na stronę internetową inwestycji.
Pomocne mogą się tu okazać płatne kampanie Google Ads i te prowadzone na Facebooku, które wyświetlają formaty dopasowane do grupy docelowej. Jeśli przedmiotem kampanii są biura na wynajem, warto pamiętać, że wielu właścicieli firm ma swoje profile na LinkedIn i to tam warto skierować przekaz reklamowy.
Opinia o deweloperze
Ciężko zachęcić do zakupu, bądź skorzystania z oferty wynajmu (nawet jeśli samej realizacji poświęcimy osobną stronę www) w momencie gdy deweloper nie cieszy się w internecie przychylnymi opiniami. Warto śledzić opinie w sieci i zadbać o dobry PR i rzetelne informacje dotyczące inwestycji, która jest przedmiotem sprzedaży.
Jesteś w trakcie realizacji inwestycji i już szukasz sposobów, aby zacząć sprzedawać? Napisz do nas na [email protected] i zobacz, jak możemy Ci pomóc!