Gdy w sieci trwa swoista walka o uwagę jak największej liczby odbiorców, warto w pełni wykorzystać potencjał marki, jego zasoby i pokusić się o komunikację opartą na różnorodności. Takie szerokie podejście do komunikacji z pewnością zwiększy atrakcyjność marki i przyciągnie pożądaną liczbę czytelników. Słowem - warto sięgnąć po content hub.
Content Hub to wyselekcjonowany zbiór treści na określony temat. Może zawierać artykuły, filmy, infografiki i inne formy treści, które pozwalają użytkownikom zgłębić konkretny obszar tematyczny, w którym marka jest autorytetem lub ekspertem.
Tworzenie i prowadzenie content hubów przynosi znaczne korzyści pod względem SEO, zwiększa ruch w wyszukiwarkach, a co za tym idzie zwiększa szansę na pozyskanie nowych klientów. Pozycjonuje markę jako eksperta w swojej dziedzinie i pozytywnie buduje jej wizerunek.
Czym różni się content hub od bloga?
Content hub jest znacznie bardziej zróżnicowany pod względem formy i bardziej rozbudowany niż blog. Artykuły blogowe mają tę samą, powtarzalną strukturę i są ułożone chronologicznie. Czytelnicy odwiedzający stronę bloga raczej nie zajrzą do archiwum, chyba że szukają czegoś konkretnego. Dlatego ten format jest idealny dla marek, które chcą dzielić się z czytelnikami najnowszymi wiadomościami i trendami. Więcej o blogach firmowych przeczytasz w naszym artykule: Blog firmowy jako narzędzie marketingowe firmowej strony internetowej.
Content hub ma charakter bardziej portalowy i nie musi skupiać się jedynie na artykułach blogowych. Przeciwnie - pożądane są tu różne formy komunikacji, które w równym stopniu będą inspirować i angażować odbiorców. Zaliczamy do nich m.in.:
- filmy,
- podcasty,
- kursy i szkolenia,
- webinaria,
- treści z SM,
- prezentacje,
- badania i wizualizacje danych,
- infografiki,
- szablony do pobrania.
Content hub jest więc niezwykle rozbudowanym narzędziem, które pozwala tworzyć treści w zdecydowanie bardziej rozległy sposób niż blog firmowy. Daje czytelnikom większą swobodę w znajdowaniu cennych dla niego treści, w preferowanej przez nich formie. Ten format zapewnia również większą ekspozycję na aktualne treści i pomaga użytkownikom szybciej znaleźć to, czego w danym momencie szukają.
Content hub a SEO
Tworzenie treści zorientowanych na użytkownika i grupę docelową marki wpływa na pozycjonowanie content hub oraz strony internetowej firmy w wyszukiwarkach i pozytywnie oddziałuje na zwiększenie ruchu organicznego.
Dodatkowo “portalowa” formuła sprawia, że w większości przypadków, content hub stanowi osobne narzędzie marketingowe, funkcjonujące równolegle do serwisu internetowego marki. Stworzenie struktury wzajemnych linkowań pomiędzy content hubem i serwisem (przykładowo linków przekierowujących do konkretnych produktów i usług z content huba na stronę), w prosty sposób zwiększa wiarygodność marki w sieci.
Zainspiruj się - Planet Silbo
Dobrym przykładem będzie content hub marki Silbo, naszego partnera biznesowego.
Silbo zajmuje się produkcją ekologicznych opakowań, które rozkładają się, a etykiety są tworzone na podstawie farb wodnych. Niektóre z produktów marki są tworzone na bazie papieru, a inne całkowicie kompostowalne.
Jeśli jako narzędzie do promocji contentu w Silbo wybrano by blog firmowy, to najpewniej pisano by tam o technikach wytwarzania opakowań, materiałach, czy farbach. Postawiono jednak na prowadzenie content huba, dzięki czemu komunikaty firmy są bardziej ogólne (ale dzięki temu bardziej zróżnicowane), skupiają się na ekologii i szeroko pojętych działaniach proekologicznych. Jest więc zdecydowanie ciekawiej, atrakcyjniej w odbiorze i z pożytkiem dla planety. Więcej o działaniach marki Silbo przeczytasz w naszym case study.
Chcesz zrealizować swój projekt razem z nami, lub dowiedzieć się więcej o możliwościach content huba dopasowanych do Twoich potrzeb? Skontaktuj się z nami - napisz na [email protected] lub zadzwoń 530 402 819.