Wysoka skuteczność mailingu B2B ściśle związana jest z jego umiejętnym wykorzystaniem. Epizodyczne i nieefektywne użytkowanie tego narzędzia skutkuje przekonaniem, że mailingi/newslettery zwyczajnie nie działają. Faktycznie, jako osoby prywatne stykamy się z wieloma błędami e-mail marketingu słabej jakości, głównie kierowanych do klienta indywidualnego. Czy takie myślenie jest prawidłowe?

Mailing B2B to potężne narzędzie marketingowe wykorzystywane przez firmy w celu dotarcia do docelowych odbiorców. Istotnym więc jest określenie jasnych i dokładnie sprecyzowanych celów naszej komunikacji. Firmy, za pomocą baz danych mogą szybko wysyłać ukierunkowane wiadomości i zapowiedzi ofertowe do potencjalnych lub stałych klientów. Cały proces pozwala nam również monitorować do kogo wysyłane są wiadomości, a także uzyskać szczegółowy wgląd w to, jakiego rodzaju feedback otrzymamy.

Budowanie bazy mailingowej to jeden z najbardziej kluczowych aspektów poprawnej komunikacji biznesowej. Należy mieć już na wstępie na uwadze fakt, że klient biznesowy znacznie różni się od klienta indywidualnego. Twój klient B2B wykazuje inne potrzeby i nastawienie na inne cele. To wszystko może mieć przełożenie na efektywne wykorzystanie e-mail marketingu w komunikacji z nim. Jak więc pozyskać naszych odbiorców B2B? Regularność w komunikacji efektywnie buduje lojalność klienta. W kontaktach biznesowych emocjonalne argumenty przegrywają z żelazną, racjonalną logiką. Odbiorcy oczekują w pełni wartościowych, przepełnionych fachową wiedzą komunikatów, które zwyczajnie są dla nich opłacalne.

Mailing B2B



Istotnym aspektem w wielu przypadkach wydaje się być stosowanie zasady 80/20. Prościej mówiąc, 80% naszego komunikatu powinien zajmować precyzyjny i dobrze dobrany przekaz, który ma realną wartość dla klienta B2B. Natomiast 20% to niewielki skrawek, który może zająć część sprzedażowa. Klient B2B działa myśląc o krok dalej. Nie jest on nastawiony na jednorazowe kupno jakiegoś towaru lub usługi, a wręcz przeciwnie, poświęcając tym samym uwagę na wykreowanie dalekosiężnych planów z nastawieniem na zadowalające efekty. Ten rodzaj marketingu ma wiele zalet dla firm, takich jak realne przełożenie na opłacalność, większe zasięgi i realne zaangażowanie klientów. To z kolei przekłada się na lepszą dokładność danych i lepsze możliwości targetowania. Należy więc uważać na pułapki, na które możemy się natknąć w naszej komunikacji B2B, a sukces mailingu ukaże się prędzej czy później. Agresywna promocja, nachalna sprzedaż, z którymi spotkałeś się wielokrotnie, nie powinny przysłonić Ci korzyści ze stosowania tego narzędzia.

PRZYKŁAD: 

Innowacyjna realizacja w Twojej firmie doczekała się publikacji w formie case study. To dobry pretekst, żeby w mailingu poinformować o tym fakcie Twoich stałych klientów i zainspirować ich tym rozwiązaniem. Jest szansa, że będą chcieli wdrożyć podobne u siebie w firmie. Nawet, jeśli szanse na to są minimalne, to i tak zyskujesz, potwierdzając swoją wiarygodność i przypominając się w kontekście kolejnych zapytań ofertowych.

B2B NoMonday

Można pochwalić się swoją logistyką, programami do wyceny, nową atrakcyjną ofertą czy nawet nowym eksperckim artykułem na blogu lub stworzonym poradnikiem. Wszystkie te części, mimo że wydają się niepozorne, są realną wartością dla naszego klienta biznesowego. Nasze myślenie nierzadko oscyluje wokół przekonania, iż klienci wiedzą co posiadamy w swojej ofercie, a co jeszcze bardziej istotne, że o nas pamiętają. Czy jest tak na pewno? Mailingi B2B to również idealny pretekst do przypomnienia naszemu klientowi biznesowemu o naszej marce. W Twojej branży może znajdować się wiele różnych firm, ale to Ty możesz przypomnieć klientowi, że jesteś i że możesz zrobić to, czego aktualnie potrzebuje. 

Czy u siebie w firmie wdrożyłeś E-MAIL MARKETING?
Jeśli potrzebujesz skonsultować ten temat napisz na adres [email protected] bądź zadzwoń pod numer 690090757.




 

  • linkedin