Dziś przy planowaniu działań employer brandingowych kluczowy jest potencjał własnej platformy internetowej. Właściciele marek chętnie rozwijają zakładki rekrutacyjne na swoich stronach internetowych. To skuteczne działanie, ale jeszcze lepszym pomysłem będzie stworzenie odrębnej strony, na którą będą kierowani kandydaci.  

Employer Branding jako element marketingu online

Aż 86 procent specjalistów ds.HR jest zdania, że rekrutacja s taje się coraz bliższa marketingowi[1]. Coś w tym jest, bo trzy czwarte poszukujących pracy bierze pod uwagę markę pracodawcy jeszcze przed złożeniem aplikacji[2]. A markę buduje się między innymi poprzez działania online. W sieci firma może nie tylko informować o rekrutacji, ale też pokazać się z jak najlepszej strony. Temu służą konkretne rozwiązania. 

Historie sukcesu na stronie rekrutacyjnej

Z jakich narzędzi digitalowych warto korzystać?

Narzędzia wspierające strategię Employer Branding online są zróżnicowane.

Na pewno dobrą opcją jest korzystanie z wortali rekrutacyjnych, bo te mają dużą siłę przebicia. Przykładowo, najpopularniejszy tego typu portal w Polsce, pracuj.pl, miesięcznie odnotowuje ruch użytkowników na poziomie 8,3 mln miesięcznie[1].

Są też social media, ale ich skuteczność komunikacyjna w dużej mierze zależy od zasięgów oraz od tego, jak liczna wśród obserwatorów jest grupa osób, która aktywnie poszukuje zatrudnienia lub myśli o zmianie pracodawcy.

Mówiąc o komunikacji digitalowej, właściciele MŚP wskazują jednak głównie na stronę internetową (69%)[2]. To właśnie na niej głównie buduje się wizerunek rzetelnego pracodawcy i tam powinny znaleźć się najważniejsze informacje. Idealnym rozwiązaniem będzie odrębna strona internetowa przeznaczona wyłącznie pod procesy rekrutacyjne. To do niej możesz odsyłać z poziomu swoich mediów społecznościowych i wykorzystywać ją w kampaniach.

Dedykowana strona employer brandingowa. Szansa na zbudowanie efektywnej strategii zatrudniania.

Co może się na niej znaleźć?

Na dedykowanej platformie employer brandingowej możesz zamieścić takie informacje jak:

  • zakładka o firmie,
  • opis procesu rekrutacji,
  • aktualne oferty pracy,
  • oferta praktyk i staży,
  • benefity i wyróżniki pracodawcy,
  • FAQ (Frequently Asked Questions, czyli pytania i odpowiedzi),
  • testimoniale i/lub sylwetki dotychczasowych pracowników.

Funkcjonalności strony Kariera

Serwis budowany od podstaw czy gotowe rozwiązanie w abonamencie?

Wyodrębnioną stronę rekrutacyjną marki możesz wykonać od podstaw, zlecając jej wykonanie (custom) w oparciu o indywidualne potrzeby i wytyczne. Takie podejście ma mnóstwo zalet, bo w ten sposób tworzysz rozwiązanie szyte na miarę. W NoMonday wykonujemy tego typu serwisy, które w pełni odzwierciedlają kulturę organizacyjną firmy, zawierają funkcjonalności, które są użyteczne w konkretnych procesach rekrutacji. Z takiego rozwiązania najczęściej korzystają duże organizacje, z pręźnie działającymi specjalistami HR. Natomiast największą słabością oprogramowania typu custom jest wydłużony czas oczekiwania na finalizację projektu. Koszt wykonania tym samym nie należy do kategorii "małych projektów".

A co, jeśli poszukujesz szybkich i tanich alternatyw, ale nie chcesz rezygnować z podstawowych funkcjonalności? Rozwiązaniem może być wykupienie abonamentu i skorzystanie z zewnętrznego narzędzia CMS od zaufanej firmy.

Oto wybrane możliwości systemu zewnętrznego w abonamencie: 

  • utworzenie własnej identyfikacji wizualnej (grafika, logo, zdjęcia, kolorystyka),
  • opcja aplikowania na stanowisko z poziomu strony,
  • możliwość budowania bazy kandydatów,
  • podstawowe funkcjonalności, które występują w serwisie dedykowanym (oferty pracy, zakładka o firmie, opis rekrutacji, testimoniale, benefity itp.)
  • uruchamianie tzw. rekrutacji spontanicznej, z automatycznym importowaniem danych z zewnętrznych wortali pracowniczych, co przynosi dużą oszczędność czasu.

Jak widzisz, funkcjonalności gotowej platformy w abonamencie są zaawansowane, a to wszystko możesz uzyskać natychmiast i bez outsourcingu webowego. Do takich rozwiązań zalicza się serwis
HR-owy od NoMonday
.

Strona Kariera - abonament NoMonday

Rekrutuj szybko i sprawnie. To łatwe z dedykowaną platformą od NoMonday.

Wyobraź sobie stronę „Kariera”, której nie musisz budować od podstaw. Ona już na Ciebie czeka i jest gotowa do wdrożenia. Znajdziesz tam wszystkie niezbędne narzędzia charakterystyczne dla stron typu employer branding. Ty decydujesz, które z nich wybierzesz i jak je wykorzystasz!

Tych 5 kroków dzieli Cię od pozyskania nowych talentów dla swojej firmy.  

  1. DOBIERZ ADRES WWW
    Wybierz adres internetowy platformy, a my umieścimy stronę na naszym serwerze, nie musisz więc posiadać zasobów hostingowych.
  2. OPŁAĆ SERWIS
    Sfinalizuj transakcję i odbierz fakturę (opłata miesięczna/abonamentowa)
  3. WYBIERZ RODZAJ PLATFORMY
    Do dyspozycji masz 3 różne opcje biznesowe dopasowane do Twoich potrzeb. Dopasujemy kolorystykę do Twojej identyfikacji wizualnej, wgramy Twoje logo.
  4. REKRUTUJ TALENTY!
    Po twoim sygnale upubliczniamy serwis, a Ty możesz liczyć na naszą opiekę serwisową. Możesz działać!
  5. DOSTOSUJ PLATFORMĘ
    Po otrzymaniu instrukcji do intuicyjnego CMS-a możesz wprowadzić oferty pracy, zasilić platformę swoimi tekstami. Opłacając abonament masz dostęp do CMS-a i na bieżąco możesz edytować swój content.

Własna podstrona employer brandingowa przy wsparciu profesjonalistów

Nowoczesny, przyciągający uwagę odbiorcy serwis employer branding, to niezbędne narzędzie rekrutacji. Dlatego posiadanie własnej podstrony EB, na przykład takiej dostarczanej przez NoMonay, powinno być koniecznością dla wszystkich osób odpowiedzialnych za przeprowadzanie skutecznych procesów rekrutacyjnych w swojej firmie. 

Z naszą platformą masz następujące korzyści:

  • Dynamicznie reagujesz na potrzebę zatrudniania nowych pracowników.
  • Zyskujesz przestrzeń do komunikowania unikalnej kultury firmy.
  • Nie musisz angażować zespołu do pracy przy projektowaniu platformy od zera.
  • Otrzymujesz gotowe rozwiązanie rekrutacyjne o niskich kosztach wdrożenia.

Te argumenty mówią same za siebie. Popraw wyniki swojej rekrutacji i odkrywaj nowe talenty. Szybko, łatwo i efektywnie.

Strona z ofertami pracy

Jeśli już podjąłeś/podjęłaś decyzję o dedykowanej przestrzeni online do procesów zatrudniania, to pierwszy krok masz za sobą. Drugim etapem jest konsultacja z nami. Dlatego już dziś skontaktuj się, wyślij maila na adres [email protected] bądź zadzwoń: 690090757

Przypisy:

  • linkedin