Rynek pracy ewoluuje, a wraz z nim zmienia się filozofia przyświecająca nowoczesnym pracodawcom. Zmiana polega głównie na tym, że nie tylko pracownik stara się o zatrudnienie w danej firmie, ale to firma chce być postrzegana jako atrakcyjny pracodawca.

 

Dlatego też każda z nich powinna zapoznać się z krótkim poradnikiem employer brandingu. Jego narzędzia mogą być wykorzystywane zarówno w świecie on- jak i offline, co daje pracodawcy ogromną przestrzeń do zagospodarowania i szeroki wachlarz możliwości autoprezentacji. Oczywiście podstawowym elementem jest rozbudowany dział kariery w serwisie internetowym, ale coraz więcej firm idzie o przysłowiowy krok dalej. „You’re always one step ahead in style” – zapewniała niegdyś Cindy Crawford w reklamie butów. Okazuje się, że nie wystarczy już dotrzymywać kroku, trzeba się wychylić i pełnymi garściami korzystać z nowych trendów.

 

 

Najskuteczniejsza promocja i najporęczniejsze narzędzia znajdziemy oczywiście w świecie digitalu! Dlatego warto przyjrzeć się elementom komunikacji zewnętrznej, za pomocą których nowocześni pracodawcy prezentują się na rynku pracy. W ramach osobnego serwisu lub zakładki kariera stosuje się wiele narzędzi, które różnią się funkcjami, ale pomagają osiągnąć główny, nadrzędny cel. Spójrzmy na te stosowane przez największe europejskie marki:

  • atrakcyjne przedstawienie warunków pracy, benefitów, scieżki kariery i możliwości rozwoju
  • succes story aktualnych pracowników – w formie tekstów lub materiałów video
  • wyszukiwarka ofert – w przypadku dużych przedsiębiorstw ułatwia poruszanie się po aktualnych ofertach, można do niej dodać opcję wyszukiwania miast;
  • wirtualna wycieczka – umożliwia odwiedzenie siedziby firmy i podejrzenie codziennego trybu pracy bez wychodzenia z domu;
  • firma w liczbach – najważniejsze osiągnięcia podane w atrakcyjnej graficznie formie;
  • opis procesu rekrutacyjnego / poradnik rekrutacyjny + formularz cv – narzędzia ułatwiające potencjalnym pracownikom aplikowanie na konkretne stanowiska;
  • filmy, wywiady – materiał audiowizualne nadające firmie „ludzką twarz”;
  • Q&A – najczęściej zadawane w procesie rekrutacji pytania i udzielone odpowiedzi;
  • nawet test psychologiczny, na podstawie którego otrzymujemy wynik informujący nas czy posiadamy kwalifikację do ubiegania się o posadę w danym miejscu pracy;
  • prezentacja unikalnych cech aktualnych pracowników;
  • działania CSR i CCR skierowane do wewnętrz firmy.

 


Jak widzimy, możliwości jest wiele, kluczem do sukcesu jest nie tylko technologia, ale przemyślana strategia wizerunkowa. Jedno jest pewne, działania HR-owe i employer brandingowe zwiększają szanse na pozyskanie pracowników z potencjałem, a to oni tworzą, ożywiają i udoskonalają firmę. Za każdym sukcesem stoją ludzie, miej ich u swojego boku.

 

 

  • linkedin