Wiele firm inwestuje swój czas i środki, aby spełnić obowiązek przygotowania i publikacji raportu ESG w ciekawej formie. Następnie trwa krótka “kampania” promująca wydarzenie, zgłoszenie raportu do kilku konkursów ;) i w większości przypadków materiał trafia do archiwum robiąc przestrzeń dla kolejnej edycji za następny krok.

 

Tymczasem taki raport, zarówno całość, jak i jego poszczególne elementy, mogą być świetną bazą i materiałami dla... działu handlowego!

 

Dlaczego? Przytoczmy kilka danych:

  • Firmy, które aktywnie komunikują swoje działania ESG, notują wyższy wskaźnik zaangażowania klientów o 20% (Źródło: ESG Engagement Report 2023).
  • 78% konsumentów jest bardziej skłonnych do zakupu produktów od firm z jasno komunikowanymi celami ESG (Źródło: Global Consumer Insights Survey 2023).
  • 65% inwestorów przyznaje, że strategie ESG mają bezpośredni wpływ na ich decyzje inwestycyjne (Źródło: ESG Investment Report 2023).

 

Zatem jakie elementy raportu (PDF’a lub w wersji online) handlowiec powinien uwzględnić w swoich działaniach / materiałach?

 

  • Kluczowe elementy strategii rozwoju firmy w kontekście działań na rzecz ESG (środowiska, społeczeństwa i ładu korporacyjnego) - nie ma raportu bez tych danych;
  • Infografiki, osie czasu, wykresy -  wizualizacja danych umożliwia szybkie przyswajanie informacji i sprawia, że dane są atrakcyjniejsze dla odbiorców biznesowych;
  • Prezentacja osiągniętych certyfikatów, nagród i wyróżnień w zakresie ESG w formie łatwo rozpoznawalnych ikon czy odznak może szybko komunikować wysoki poziom zaangażowania firmy w te kwestie;
  • Wplecione w raport animacje lub filmy objaśniające aspekty ESG i ich wpływ na środowisko i społeczeństwo. Wizualny storytelling angażuje emocjonalnie i pomaga budować głębsze relacje z klientami.

 

Wymienione elementy raportu ESG nie tylko czynią go bardziej angażującym i informacyjnym dla czytelników, ale także wyposażają zespoły sprzedażowe w potężne narzędzie do komunikowania zaangażowania firmy w zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczną w atrakcyjnej wizualnie formie. Jeśli Twoja firma już tworzy raporty ESG, szkoda, żeby nie wykorzystać w 100% pracy włożonej w ich opracowywanie!

 

   Potrzebujesz pomocy z projektem raportu ESG? Skonsultuj się z nami!
✉ [email protected] 
📞 530 402 819

  • linkedin