Koncepcja „Zero Moment of Truth” (ZMOT) wprowadzona przez Google to moment, w którym konsumenci badają produkty online, porównują je, czytają opinie i szukają rekomendacji przed zakupem. Jeśli nie znajdą tych informacji, mogą przejść do konkurencji.


Z pewnością sam działasz podobnie, szukając produktu. Zwyczajnie nie poprzestajesz na pierwszym wyniku, chyba, że masz pełne zaufanie do marki i znajomość wszystkich cech produktu. Podobnie jest z większością przyszłych nabywców. 
Dobra informacja jest taka, że Twoja szansa na sprzedaż wzrasta, gdy produkt z Twojej oferty wyświetlił się użytkownikowi, który właśnie poszukuje asortymentu z tej kategorii. Choć to połowa sukcesu, to droga do ostatecznego zakupu jest jeszcze długa i kręta. Możesz ją jednak skrócić i poprawić swój wynik, co w większej skali może faktycznie wpłynąć na Twój biznes. 

Co należy zrobić?
Ważne jest dostarczanie pełnych informacji o produktach online, takich jak:
opinie, case studies, szczegóły, które mogą przekonać konsumenta do wyboru Twojego produktu.

 

Podstawą z której wywodzi się ZMOT jest tradycyjny, 3-etapowy model podejmowania decyzji zakupowych.

  1. Stymulacja: Coś, co sprawia, że zaczynasz myśleć o danym produkcie - reklama w telewizji, Internecie, email.
  2. First Moment of Truth: Moment, kiedy masz produkt w ręku i decydujesz, czy go kupić
  3. Second Moment of Truth: Doświadczenie, kiedy zaczynasz używać produktu lub usługi.

 

Ten model zakupów jest już przestarzały.

Zero Moment of Truth uznaje, że konsumenci szukają informacji o produkcie przed dokonaniem zakupu i korzystają z różnych źródeł informacji - czasami nawet kilkunastu.
 

Czy ZMOT jest wciąż aktualny?

Chociaż język marketingu się zmienia, podstawowa zasada pozostaje ta sama – konsumenci muszą mieć dostęp do pełnych informacji, by podjąć decyzję o zakupie. 
 

                                                Możesz zainspirować się również  naszymi projektami i poznać NoMonday.  

Szukasz więcej praktycznej wiedzy z marketingu?

Zapisz się do newslettera

 

  • linkedin