Zabłyśnij z Mieszko
Mieszko powierzył nam realizację kampanii, która wprowadzi na rynek nowe produkty - likwory. Naszym zadaniem było zaplanowanie i wdrożenie komunikacji dedykowanej nowej odsłonie pralin alkoholowych i ukazanie ich, jako produktów idealnych na karnawał.
Opierając się na insighcie, że konsumentki marki uwielbiają gwiazdy i ich eleganckie życie, pozwoliliśmy przeżyć im karnawałową metamorfozę i doświadczyć emocji, jakie towarzyszą znanym postaciom na czerwonym dywanie. Głównym hasłem konkursu stał się slogan, będący jednocześnie nawołaniem do podjęcia akcji: #zablysnijzMieszko na czerwonym dywanie. Natomiast główną zachętą do wzięcia udziału w aktywacji - wejściówka na Galę Telekamer Tele Tygodnia wraz z karnawałową metamorfozą.
Bazując na zaangażowaniu grupy w mediach społecznościowych opracowaliśmy i wdrożyliśmy aktywację, która pozwalała ukazać promowany produkt (likwory) w karnawałowym stylu, a przy tym dać możliwość podzielenia się konsumentkom własnymi zdjęciami utrzymanymi w takiej stylistyce.
Na potrzeby wydarzenia stworzyliśmy dedykowany tab facebookowy, na którym oprócz aktywacji konkursowej, zamieściliśmy sesję zdjęciową z likworami, wraz z opisem smaków i galerię prac konkursowych użytkowniczek (stworzyliśmy specjalne nakładki na zdjęcia, które łączyły świat produktu z karnawałem i stylizacją konsumentki). Dzięki temu rozwiązaniu, konsumentki mogły zapoznać się z pełną ofertą likworów, bez konieczności opuszczania platformy. Na wizerunek produktów pracowała w dużej mierze sesja zdjęciowa, zorganizowana przez naszego klienta wraz z Wydawnictwem Bauer
(fotograf: Aldona Kaczmarczyk, Van Dorsen Artists).
Zadanie konkursowe, które postawiliśmy naszym konsumentkom było następujące:
1. Zrób sobie zdjęcie w karnawałowym stylu
2. Wybierz jeden z likworów Mieszko wraz ze specjalną nakładką na zdjęcie
3. Umieść w poście hashtag #zablysnijzMieszko i napisz dlaczego to właśnie Ty masz zabłysnąć na Gali Telekamer Tele Tygodnia
4. Umieść zdjęcie na swoim profilu FB
Na potrzeby promocji wydarzenia w mediach społecznościowych opracowaliśmy dedykowaną linię postów, która kierowała konsumentki do taba konkursowego i zachęcała do wzięcia udziału w aktywacji. Starannie dobrany budżet mediowy, poparty precyzyjnym targetowaniem, pozwolił uzyskać wysokie zaangażowanie. Zasięgi w trakcie trwania konkursu zwiększała także możliwość wygrania codziennych nagród, oraz same konsumentki, które udostępniały swoje prace we własnych kanałach. Oprócz Facebooka, promowaliśmy wydarzenie także na Instagramie i platformie www Mieszko.
Rezultaty?
- Z komunikatem promującym nowe produkty dotarliśmy do ponad miliona konsumentek
- Uczestniczki zgłosiły ponad 300 prac konkursowych
- Zaangażowanie, wyrażone w reakcjach na FB przekroczyło ilość 8500
- W przeciągu trwania konkursu liczba fanów marki Mieszko na Facebooka wzrosła o 1700 nowych użytkowników
No i nie zapominajmy, że jedna z konsumentek Mieszko, przez jeden wieczór mogła poczuć się jak prawdziwa gwiazda na czerwonym dywanie.
Mieszko
FMCG
2019