Rok 2022 nadal pozostaje dla nas covidową zagadką. Czy będzie już w końcu “normalnie”? Czy powrócimy do spotkań, wydarzeń kulturalnych na dużą skalę? Na te pytania prawdopodobnie będziemy w stanie odpowiedzieć dopiero za około 12. miesięcy. Ale już teraz możemy przewidywać przyszłoroczne trendy marketingowe.

Formuła hybrydowa ma się dobrze

Trend z prowadzeniem wydarzeń w formie online i stacjonarnej jednocześnie trwa i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić. W takiej formule prowadzone są nie tylko szkolenia, ale również zajęcia na studiach, a nierzadko też wydarzenia towarzyskie. Teraz  wszyscy większą wagę przykładamy do kwestii potencjalnych zakażeń (covidowych i grypowych) i wolimy zostać w domu, aby nie narażać siebie i innych na utratę zdrowia. Jeżeli taka forma z powodzeniem zdaje dzisiaj egzamin, to naprawdę nie warto się z nią rozstawać.

Marketing automation w natarciu

Marketing automation nie jest pojęciem nowym. Jednak wszystko wskazuje na to, że 2022 rok to jeszcze większe i jeszcze bardziej precyzyjne dopasowanie treści do klienta. Począwszy od zmiany wyświetlanych treści na stronie głównej, banerów, aż po spersonalizowane oferty zakupowe, dopasowane na podstawie podobieństwa fizycznego oraz pułapu cenowego oglądanych w sieci produktów. Więcej o tym, jak dostosować treść na stronie internetowej do potrzeb i upodobań klienta znajdziesz TUTAJ.

Zakupy w social mediach

W nadchodzącym roku coraz częściej będziemy mogli dokonać zakupu lub zapoznać się z ofertą ulubionej marki za pośrednictwem… social mediów! Możliwość zakupienia produktu od razu (bez konieczności przechodzenia na stronę sklepu) to zdecydowanie spora oszczędność czasu dla kupującego. Z kolei łatwość tworzenia e-sklepów to szansa na rozwój nie tylko dla dużych, ale przede wszystkim dla małych i lokalnych sklepów. I kapitalne narzędzie do zdobycie szerszej popularności, a co za tym idzie nadzieja na odniesienie marketingowego sukcesu na szerszą skalę.

Czas na filmik (byle krótki)

Problemy z utrzymaniem dłuższej uwagi odbiorcy na wirtualnym komunikacie to nie lada… challange! Dlatego zdecydowanie większą popularnością cieszą się krótkie formy video. Takie jak te publikowane na Tik Toku. Ponad 90% użytkowników tej niezwykle modnej obecnie aplikacji wrzuca filmiki trwające maksymalnie do 30 sekund (chociaż aktualnie firma wydłużyła ten czas do 3 minut). Ze względu na swoją oszałamiającą popularność, treści z tej aplikacji można zobaczyć już niemal we wszystkich kanałach SoMe (jednak warto mieć na uwadze, że szerowanie ich nie do końca jest legalne ze względu na prawa autorskie do utworów muzycznych).

Focus na pokolenie Z

Pokolenie Z to ludzie, którzy nie znają życia bez internetu i social mediów. Urodzeni po 1995 roku, nie rozstają się z telefonem. W 2022 roku osoby te będą miały 26 lat. To już dorośli ludzie, którzy zarabiają, a co za tym idzie… sporo kupują. Fakt ten dostrzegają firmy na całym świecie i - publikując swoje treści na popularnym wśród tej grupy wiekowej Tik Toku - skutecznie zdobywają uwagę Post Millennialsów. W ten prosty sposób docierają z contentem do pożądanej grupy docelowej i na bieżąco kształtują ich decyzje zakupowe. 

Rok mikro-influencerów

W ostatnich latach popularni influencerzy wyraźnie stracili swoją renomę i wiarygodność. Zbyt duża liczba reklamowanych przez nich produktów i usług oraz ich wątpliwa jakość sprawiły, że obecnie firmy coraz częściej w swoich działaniach marketingowych stawiają na  mikro-influencerów. Co więcej, obserwuje się również wzrost zainteresowania marek właścicielami kont prywatnych, którzy na swoim koncie posiadają powyżej 300 obserwatorów. Tym ostatnim chętnie proponuje się reklamowanie swoich produktów lub usług w oparciu o umowę barterową. 

Greenwashing pod lupą

Ekologia, bycie eko, eko-produkty to w poprzednich latach dominujący trend w marketingu. Jednak jego ogromna popularność z czasem doprowadziła do licznych nadużyć w postaci publikowania fałszywych lub wprowadzających w błąd deklaracji i informacji dotyczących zgodności oferty firmy z zasadami ochrony środowiska. Zjawisko to zwane popularnie greenwashingiem (inaczej: zielonym mydleniem oczu) przybrało tak ogromną skalę, że stało się przedmiotem społecznej weryfikacji. Nadchodzący rok to zdecydowanie rok tropienia ekościemy! 



Jak widzisz, marketing to materia, która stale ewoluuje, zaskakuje nowymi rozwiązaniami, inspiruje. Czujność na to, co nowe skutkuje byciem elastycznym i skutecznym w działaniach komunikacyjnych. Jeśli chcesz porozmawiać o nowoczesnych rozwiązaniach dla swojej firmy, skontaktuj się z nami. Napisz do nas na [email protected] lub zadzwoń pod numer +48 690 090 757.

  • linkedin