Transformacja cyfrowa Mitko - Serwis www zwiększający sprzedaż
Mitko, firma z ponad 30-letnim doświadczeniem w dostarczaniu profesjonalnych nośników eventowych, stanęła przed wyzwaniem optymalizacji swojej obecności cyfrowej. Bazą, która generuje zapytania ofertowe i buduje wizerunek marki jest platforma internetowa.
Główne wyzwania realizacji
- W obliczu licznych grup docelowych, koniecznością było dostosowanie architektury informacji i funkcjonalności serwisu internetowego. Generowanie wartościowych zapytań ofertowych za pomocą www, wiązało się z odpowiednim zaprojektowaniem komunikatów w zestawieniu z indywidualnymi potrzebami buyer person.
- Drugą grupą byli stali klienci o wysokiej świadomości marki, zaznajomieni z ofertą. Im z kolei należało opracować intuicyjną i skróconą ścieżkę zamówień.
- Kluczowym elementem projektu było także usprawnienie procesu generowania wersji językowych, co umożliwił wdrożony system oparty na sztucznej inteligencji.
Warsztaty strategiczne: identyfikacja kluczowych buyer person i ich potrzeb
Projekt rozpoczęliśmy od warsztatów strategicznych, które są standardowym elementem pracy nad platformą internetową w NoMonday. Ścisła współpraca z zespołem Mitko pozwoliła nam zidentyfikować różnice w motywacjach i barierach zakupowych poszczególnych grup odbiorców. Know-how działu obsługi klienta, wraz z cenną wiedzą analityczną, zebraną z licznych kampanii, pozwoliły nam na opracowanie: struktury serwisu, funkcjonalności, contentu dopasowanego, do różnych branż i zaplanowaniu mapy podróży użytkownika. Precyzyjnie zaprojektowane ścieżki usera ułatwiają zarówno edukację potencjalnego klienta, jak i generowanie zapytań ofertowych.
Budowanie silnej marki jako lidera branży eventowej
W sektorze B2B wizerunek eksperta ma bezpośredni wpływ na decyzje zakupowe. Ekspozycja faktycznych wartości Mitko została odpowiednio zestawiona z wcześniej wypracowaną specyfiką buyer person. Dzięki temu mogliśmy wizerunkowe komunikaty RTB (Reason to Believe) stosować w odpowiedniej dawce, nie zaburzającej priorytetu celów sprzedażowych.
Kluczowie okazało sie różnicowanie komunikatów w zależności od branży. W skrócie, zupełnie inne wartości firmy i cechy produktu przekonują event managera korporacji, z kolei właściciel firmy pogrzebowej "konwertuje" z pomocą zupełnie innej, uproszczonej ścieżki zakupowej.
Dodatkowo, wdrożyliśmy innowacyjne rozwiązanie - porównywarkę namiotów ekspresowych i parasoli. Mitko, jako jedyna firma w tej branży posiada tą funkcjonalność, dzięki której klient może sprawdzić parametry poszczególnych modeli.
Kompleksowe podejście do obsługi klienta jako przewaga konkurencyjna
Kolejnym atutem firmy Mitko (potwierdzonym w wywiadach z grupą docelową) jest produkcja własna w Polsce, jak również logistyczne rozwiązania. Daje to bezpieczeństwo zamawiającemu, który w sytuacji kryzysowej, może liczyć na szybką reakcję teamu producenta. Dzięki lokalnej produkcji klient nie musi czekać na sprowadzenie komponentów z Chin, co znacząco skraca czas realizacji zamówień. Umożliwia to także 100% personalizację i pełne dostosowanie produktów do indywidualnych potrzeb.
Generowanie wartościowych leadów i optymalizacja konwersji
W celu generowania wartościowych zapytań, wykorzystaliśmy tzw. lead magnet, nadając mu odpowiedni priorytet. Darmowy projekt personalizowanego produktu, oferowany przez Mitko, stał się skutecznym magnesem na leady, zwiększając zaangażowanie potencjalnych klientów. Udoskonaliliśmy formularze kontaktowe i zoptymalizowaliśmy user flow (przepływ użytkownika), kierując stałych już klientów, ceniących markę, do zakupu online, "przekładając" ich na zupełnie inną ścieżkę sprzedaży.
Kolejnym lead magnetem jest bezpłatny e-book “Jak przygotować stoisko na event, które przyciąga i sprzedaje". W tym celu opracowaliśmy landing page, dzięki któremu powiększa się baza subskrybentów Mitko.
--------
WIĘCEJ ZAPYTAŃ Z FORMULARZA WWW? Sprawdź jak to zrobić!
AI jako klucz do skalowania komunikacji międzynarodowej
Globalna ekspansja Mitko wymagała efektywnego zarządzania wersjami językowymi. Tutaj również wystąpiła potrzeba indywidualnego formułowania oferty, wynikająca z różnic kulturowych i przyzwyczajeń zakupowych. Nowy system CMS umożliwia szybkie i proste budowanie wcześniej wypracowanych sekcji, przy jednoczesnym różnicowaniu treści, co daje dużą swobodę i elastyczność. Prawdziwym "game changerem" w szybkim uruchamianiu kolejnych wersji językowych, jest wdrożone rozwiązanie wspierane przez sztuczną inteligencję. Zespół programistów NoMonday opraował scenariusz poszczególnych funkcjonalności na bazie indywidualnych potrzeb klienta. System automatycznego tłumaczenia contentu nowych treści, jest szczególnie wartościowy dla administratorów serwisu. Odpowiedni prompt crafting zapewnia wysokiej jakości tłumaczenia ale również odpowieni ton komunikacji i spójność terminologiczną.
--------
Więcej praktycznej wiedzy z marketingu B2B?
SEO i analityka: strategia oparta na danych
Wdrożenie nowej platformy nastąpiło w oparciu o wypracowane w NoMonday procedury. Zastosowano cały pakiet działań, mający na celu zachowanie wcześniej wypracowanych wyników SEO przez firmę Mitko. Wartością dodaną jest nowa platforma i jej technologia, przyjazna wyszukiwarce Google.
Wdrożyliśmy pogłębioną analitykę, pozwalającą na monitorowanie aktywności użytkowników, identyfikację obszarów wymagających optymalizacji oraz precyzyjne mierzenie skuteczności działań marketingowych.
Serwis internetowy w imię skuteczności
Transformacja digitalowa, zapoczątkowana przez team Mitko, a następnie przełożona przez NoMonday na platformę internetową, pozwala firmie jeszcze skuteczniej realizować cele sprzedażowe i wzmacniać pozycję lidera w branży eventowej.
Skuteczna strategia digitalowa w B2B to nie tylko atrakcyjny serwis internetowy – to przemyślany ekosystem, który wspiera sprzedaż, buduje wiarygodność i pozwala na skalowanie biznesu na nowych rynkach.
Efekty
- Wzrost współczynnika konwersji pozyskanych zapytań ze strony przez dedykowane formularze z mobile o ponad 4000% (dodatkowo, nie odbiega znacznie od tego samego współczynnika wersji desktop!)
- Przejście ze starszej wersji serwisu odbyło się praktycznie bez utraty ruchu organicznego jak i z reklam płatnych
- Dzięki lepszej ekspozycji, oglądalność materiałów video wzrosła o ponad 35%
- Wzrost średniego czasu zaangażowania o ponad 11%
- Nowy, zoptymalizowany układ i design dla sekcji blogowej i realizacji przyczynił się do wzrostu odwiedzin organicznych o ponad 110%
Możesz sprawdzić jak wygląda serwis Mitko
Chcesz wdrożyć serwis www, bądź poprawić skuteczność istniejącej platformy?