FAMUR S.A.

Rebranding wizerunku globalnej marki

webbranding

Grupa FAMUR ma na koncie 100 lat doświadczenia, szereg innowacyjnych projektów i globalny zasięg. Zadanie uspójnienia komunikacji legendarnej marki jest nie lada wyzwaniem, które z zaangażowaniem podjęliśmy. Efekt? Nowa komunikacja oraz identyfikacja wizualna całej grupy, odświeżona platforma, a także szereg materiałów wizerunkowych.

Grupa FAMUR jest globalnym dostawcą rozwiązań dla górnictwa, energetyki i branży transportowo-przeładunkowej. Liczy 42 spółki, które poza Polską działają m.in. w Niemczech, Rosji, Chinach, RPA czy Indonezji. Oprócz ponad stuletniego doświadczenia, Grupa może poszczycić się 11 zakładami produkcyjnymi, 5 000 pracowników (z czego 400 to wyspecjalizowani inżynierowie), prawie 2 mld zł przychodów w 2017 roku oraz 50 innowacyjnymi projektami w samym 2018 roku.

Projekt zmiany sposobu komunikacji tak dużej marki wymagał kompleksowego podejścia i realizacji wielu etapów w sposób synchroniczny i w pełnej współpracy z zespołem marketingowym marki FAMUR, który wskazywał precyzyjne obszary oraz współtworzył materiały i elementy poszczególnych etapów projektowych.

 

Pierwszym etapem prac były wspólne warsztaty z zespołem Grupy FAMUR mające na celu zebranie i określenie nowych elementów strategii komunikacji Grupy FAMUR, stanowiących bazowe wytyczne do realizacji innych narzędzi marketingowych.

Przewagą Grupy okazał się szeroki zakres kompetencji, które pozwalają kompleksowo obsługiwać klientów na całym świecie. FAMUR dysponuje zarówno ogromnym zespołem specjalizującym się w innowacyjnych rozwiązaniach dedykowanych indywidualnym potrzebom, jaki i wieloletnim know-how oraz kompleksowym wsparciem, które zapewnia na każdym etapie realizacji projektu. Grupa FAMUR jest doskonałym partnerem inwestycji, który dostarcza nowoczesne rozwiązania, merytoryczne wsparcie i pomoc techniczną, a także z powodzeniem buduje długotrwałe relacje. Misją Grupy stał się rozwój innowacyjnych rozwiązań technologicznych oraz wyznaczanie (jako kompetentny, globalny partner) nowych standardów pracy nad projektami przemysłowymi z pełnym zaangażowaniem na każdym etapie procesu.

 

 

Opracowanie nowej linii komunikacyjnej pozwoliło stworzyć fundamenty nowej identyfikacji wizualnej Grupy FAMUR. Odświeżone logo i kolorystyka odzwierciedlają innowacyjny i nowoczesny charakter działalności Grupy oraz globalny kierunek jej działalności. 

Z kolei nowe logotypy oraz barwy pozostałych spółek organizacji doskonale korespondują z nadrzędnym logo, tworząc spójny wizerunek każdej z firm należących do Grupy, a także podkreślają jej siłę. 

Równolegle z toczącymi się pracami nad nowym znakiem graficznym oraz całym systemem identyfikacji wizualnej Grupy FAMUR, wspólnie z przedstawicielami marki w trakcie warsztatów toczyły się prace nad stworzeniem nowego claimu Grupy spajającego i podkreślającego atuty Grupy opisane w nowym podejściu komunikacyjnym. Nowy claim Grupy FAMUR w wersji angielskiej brzmi: Challenging projects need a trusted partner, a w wersji polskiej: Wymagające projekty potrzebują zaufanego partnera.

Mając do dyspozycji nowy znak graficzny, nowy claim i wytyczone nowe kierunki komunikacji marki, mogliśmy przejść do etapu realizacji powierzonych projektów materiałów wizerunkowych Grupy oraz jej spółek. Zarówno w postaci strategicznych materiałów zewnętrznych, które wędrują do obecnych i potencjalnych klientów Grupy FAMUR, jak i materiałów wewnętrznych, których rolą jest ułatwienie komunikacji pracownikom wszystkich podmiotów związanych z organizacją. 

 

W ramach działań rebrandingowych toczyły się również intensywne prace nad odświeżeniem internetowej platformy korporacyjnej, a także nad animacją wizerunkową, która w angażującej formie opowiada o działalności oraz potencjale Grupy FAMUR. 

Nowa identyfikacja wizualna, odświeżona platforma, nowoczesne materiały wizerunkowe oraz claim dopasowany do światowej ekspansji z powodzeniem pomagają Grupie FAMUR zdobywać nowych partnerów biznesowych, realizować zaawansowane projekty i kompetencje w obszarze technologicznych innowacji.

"Współpraca z NoMonday pozwoliła nam stworzyć kompletną strategię komunikacji i nową identyfikację wizualną całej Grupy FAMUR niezbędną w procesie wdrażania i realizacji nowej strategii rozwoju na lata 2019 - 2023. Świeże podejście, wieloetapowa współpraca oraz pełne rozumienie potrzeb komunikacyjnych zaowocowało sukcesem w zaprojektowaniu nowej odsłony FAMUR-u, a następnie przeprowadzeniem rebrandingu Grupy wykorzystującego jej odświeżony wizerunku do procesu budowania świadomości nowoczesnej, innowacyjnej marki na rynku globalnym." - dodaje Magdalena Pawłowska, Dyrektor ds. Marketingu i PR, Grupa FAMUR.