Blog /06 Grudzień 2016

List do K.

Wszyscy pisaliśmy kiedyś listy do Mikołaja i raczej nie mieliśmy z tym większych problemów, czemu więc świąteczny list do klienta miałby nam sprawiać kłopoty?

 

Zdrowia, szczęścia, pomyślności… Nietrudno się domyślić, jakiemu tematowi poświęcimy dzisiejszy wpis.

 

Święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas, który kojarzy nam się przede wszystkim z rodziną, domowym ciepłem, prezentami. Świąteczne elementy i trwałe wartości budują ten szczególny klimat, który nie zawsze udaje nam się przemycić do biura. Kiedy już zostaniesz zasypany/a raportami, wykresami i deadline’ami, wyobraź sobie swojego szefa ubierającego choinkę – robi się cieplej, prawda?

 

W okresie świątecznym każda firma chce dać swoim klientom coś więcej niż promocję, dlatego już dziś pomyśl o tym, żeby nie zafundować sobie świąt last minute.

 

Pomysłów jest sporo, opiszę jednak tylko kilka wybranych, łączących elementy tradycji i nowoczesnego designu:

 

• Kartka papierowa – jest chyba jedną z najpopularniejszych form, więc zrozumiem, jeśli nie będziesz zaskoczony/a. Kartki świąteczne w tradycyjnej, czyli papierowej, postaci wciąż są bardzo istotnym przekazem pamięci o twoich klientach. Zawsze miło jest ją dostać i sądzę, że jest to dobra inwestycja.

 

• Kartka online – zasada jej działania jest taka sama jak w przypadku wersji papierowej, jednak nie zamieszczasz w niej życzeń skierowanych do konkretnej osoby, tylko do grona wszystkich swoich klientów czy odwiedzających stronę.

 

• Animacja/wideo – ta forma pozwala na wprowadzenie efektów, które zaangażują większą ilość zmysłów użytkownika, dzięki czemu na długi czas zapadnie ona w jego pamięci. Możesz również nagrać krótkie ujęcie, w którym prezes firmy składa życzenia swoim klientom. Na pewno wpłynie to pozytywnie na wizerunek waszej firmy.

 

• Prezent materialny – obdarować nim możesz zarówno swoich pracowników, jak i klientów, jednak w drugim przypadku byłabym ostrożna, ponieważ Klienci mogą odebrać nasz prezent zupełnie inaczej niż byśmy tego oczekiwali, a tego przecież nie chcemy. Najlepsze prezenty to te indywidualnie dobrane, trudno jednak znaleźć coś, co będzie odpowiednie dla wszystkich, których chcesz obdarować, dlatego możesz pomyśleć o konkursie. Brzmi banalnie, ale w rzeczywistości jest świetnym rozwiązaniem – organizujesz w mediach społecznościowych akcję „Jakie jest Twoje życzenie świąteczne?” i starasz się je zrealizować, oczywiście w miarę możliwości budżetowych. Poczułbyś się wyróżniony, dostając coś specjalnie przygotowanego dla Ciebie, prawda?

 

Jak widzicie, pomysłów na to, by pokazać swoim klientom, jak są dla was ważni, jest sporo. Pokusiłam się o opisanie tylko tych najpopularniejszych i jednocześnie najbardziej tradycyjnych. Jeśli już zadbaliście o swoich klientów, pomyślcie o swoich najbliższych i sprawcie, aby te święta również dla nich były wyjątkowe.

facebook - lubię to
Monika Jastal / Account Manager

W branży reklamowej od blisko dwóch lat. Na co dzień odpowiedzialna za kompleksowy proces obsługi, jak również koordynację wewnętrznego obiegu informacji. Po godzinach interesuje się motoryzacją oraz biżuterią DIY.