Blog /03 Grudnia 2018

4 kroki do nowej platformy czyli jak ugryźć projekt digitalowy?

Nadszedł TEN dzień. Decyzja w firmie została podjęta. To przed Tobą stanęło wyzwanie związane z realizacją nowego projektu digitalowego – platformy komunikacyjnej. Zanim jednak projekt ruszy pełną parą, pozwól, że pomożemy wykonać Ci rachunek sumienia i rzetelnie przygotować się do nowego wyzwania. 

Do czego potrzebujesz rachunku sumienia? Do uporządkowania tego, co wiesz i czego oczekujesz. Dzięki takiemu „rachunkowi sumienia” ułatwisz sobie współpracę z agencją kreatywną, która lepiej zrozumie Twoje wymagania oraz wykorzysta swój cały potencjał tak, by projekt był nie tylko ambitnym wyzwaniem, ale przede wszystkim ciekawym i przyjemnym doświadczeniem dla obu stron. 

 

Krok 1: Na dobry start określ cel

Jasne, że nowy serwis produktowy Twojej konkurencji jest dobrym powodem do zainwestowania w narzędzie komunikacyjne dla Twojej firmy, ale czy na pewno to wystarczający czynnik? Większość projektów digitalowych kończy się stworzeniem narzędzia, które ma realizować określony cel, np:

  • zwiększenie świadomości marki wśród użytkowników;
  • zwiększenie ilości leadów kontaktowych dla przedstawicieli handlowych;
  • wzrost sprzedaży produktu czy usług; 
  • informowanie o zmianach/ nowościach.

Jeśli chcesz stworzyć świetny projekt, musisz zacząć od jasnego określenia celu. Wpłynie on bezpośrednio na to, co użytkownik zapamięta z docelowej realizacji projektu oraz tego, jaki będzie finalny charakter serwisu. Nie trzeba (a wręcz nie należy) ograniczać się do wskazania tylko jednego celu, jednak trzeba pamiętać o tym, co w danym momencie najważniejsze z perspektywy rozwoju. Po wyznaczeniu głównego celu projektu, wyznacz cele pomocnicze, które będą wpływały na osiągnięcie tego, na czym najbardziej Ci zależy.

Cel serwisu www

 

Krok 2: Daj się poznać, przygotuj brief

Zewnętrzny wykonawca z pewnością zna się na swoim fachu, ale nie będzie w stanie wykorzystać całych pokładów wiedzy i doświadczenia jeśli nie otrzyma „paliwa” do działania. A przez paliwo rozumiemy pakiet informacji o Twojej firmie i branży, w której działa. Warto przygotować sobie odpowiedzi na podstawowe pytania, które są solidną bazą do briefowania. Oto niektóre z pytań:

  • W jakiej branży firma prowadzi działalność oraz jakie produkty lub usługi sprzedaje?
  • Co stanowi o przewadze konkurencyjnej firmy i kim w ogóle jest konkurencja?
  • Do jakiego wizerunku dąży firma?
  • Do kogo firma chce trafić, czyli kim jest grupa docelowa?
  • Jakie zakładki w serwisie muszą się Twoim zdaniem na nim znaleźć?

Pytania te pomogą agencji przeprowadzić odpowiedni research i opracować komunikację digitalową uszytą na miarę Twoich potrzeb. Pamiętaj również, że „z gustami się nie dyskutuje” i chociaż agencja kreatywna zna się na rzeczy i śledzi najnowsze trendy, warto podzielić się benchmarkami innych platform, które robią na Tobie pozytywne wrażenie. Pomoże to Art Directorowi lepiej zrozumieć oczekiwania i zaproponować design, który najlepiej na nie odpowie.

 

Krok 3: Zwróć uwagę na szczegóły

Chociaż to agencja zaproponuje Ci konkretną strukturę platformy, dobrze jest również wskazać listę zakładek, podstron, które Twoim zdaniem muszą się na niej znaleźć – pomoże to nie tylko oszacować zakres prac, ale również pokierować odpowiednio komunikacją na platformie. Wyobraź sobie, że celem Twojego projektu jest stworzenie narzędzia dla HR i wzmocnienie employer brandingu – ważna więc będzie zakładka Kariera, która też na pewno zostanie bardziej rozbudowana i wyeksponowana. A może platforma będzie narzędziem przede wszystkim dla inwestorów? W tym wypadku mocno podkreślimy Relacje Inwestorskie. 

 

Krok 4: Określ budżet

Już na etapie planowania prac związanych z nową platformą, miej na uwadze ograniczenia budżetowe. Postaraj się uwzględniać koszty, ustalając zakres serwisu czyli innymi słowy jego strukturę oraz niezbędne funkcjonalności. Oferta przygotowana przez agencję będzie przewidywała raczej wersję maksi, chyba, że z góry określisz ramy, w jakich możesz się poruszać. Wtedy też zaproponowane rozwiązania będą adekwatne do budżetu. Możesz również poprosić o przygotowanie oferty w zakresie, jaki byłby dla Twojej firmy optymalny wraz z propozycją konkretnej kwoty lub też jej widełek. W tej sytuacji piłeczka jest w pełni po stronie agencji, a Twoim zadaniem jest zaufanie jej doświadczeniu i rozważenie przygotowanej propozycji.

budżet www

 

Podsumowanie

Po zrealizowaniu powyższych trzech punktów dasz agencji „wkład” do przygotowania oferty oraz propozycji konkretnych rozwiązań, które sprostają Twoim potrzebom oraz wymaganiom.

Podsumowując: żeby przygotować się do realizacji projektu digitalowego jakim jest platforma komunikacyjna pamiętaj o czterech krokach:

  1. Określ cel serwisu, jego charakter, co ma realizować i jakie przynosić efekty. Innymi słowy – co chcesz osiągnąć.
  2. Przygotuj brief – czym bogatszy brief tym lepiej dopasowana do Twoich potrzeb oferta i propozycje działań. Jeśli nie dysponujesz przykładowym briefem i nie do końca masz pomysł, jak podejść do tematu, daj znać, a chętnie pomożemy Ci stworzyć idealny brief.
  3. Określ możliwie najwięcej szczegółów przyszłej platformy - to pozwoli lepiej spełnić oczekiwania.
  4. Określ ramy budżetowe, które przełożą się na konkretny zakres projektu.

Po zrealizowaniu tych kroków daj się zaskoczyć agencji i ich kreatywnemu duchowi. Podejmij dialog w razie niejasności, a przede wszystkim znajdź czas dla jej przedstawicieli, by mogli lepiej poznać Twoją firmę. Wynikiem tego będzie platforma, która pozwoli zrealizować zakładane cele, a obu stronom dostarczy solidną dawkę satysfakcji.

Chcesz stworzyć nowoczesną platformę komunikacji?
Wyślij nam swój brief, zadzwoń lub napisz:

[email protected]
tel. +48 690 090 757

 

facebook - lubię to
Ewa Mazurek / Account Executive

To kobieta, dla której granica ambicji nie istnieje. Gdy postawi sobie za cel naukę języka chińskiego, to nie tylko go zrealizuje ale dodatkowo wypróbuje go w praktyce przebywając rok w Chinach. Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, wybrała marketing jako ścieżkę swojej kariery i w NoMonday prowadzi projekty, będąc pierwszym kontaktem dla klienta. Prywatnie uwielbia taniec towarzyski. Być może dzięki temu we współpracy agencji NoMonday z klientem można wyczuć harmonię.