Chcesz pracować w agencji reklamowej specjalizującej się w digitalu, ale brakuje Ci zdolności artystycznych i wyczucia smaku niezbędnego w projektowaniu, języki programowania przypominają Ci hybrydę chińskiego oraz suahili a długotrwałe siedzenie w jednym miejscu sprawia, że Twoje wewnętrzne ja zasypia z nudów? Sprawdź, czy odnajdziesz się w roli account`a. Przeczytaj, z czym dokładnie wiąże się ten zawód, jakie predyspozycje trzeba posiadać oraz jak aplikować na stanowisko accounta w NoMonday.

Programować, projektować czy zostać account`em? Opiekun klienta też jest ważnym ogniwem

Lata temu, dziecko zapytane o to, kim chce być w przyszłości, odpowiadało – lekarzem/lekarką, policjantem/policjantką, aktorem/aktorką lub w porywach świętym Mikołajem. Dzisiaj młodzi ludzie upatrują sposobu na sukces zawodowy w zatrudnieniu na stanowisku programisty lub projektowaniu grafik. Niemal każdemu wydaje się, że właśnie tutaj leży pieniądz, po który wystarczy się schylić. Zresztą taki właśnie przekaz forsują różne media, zwłaszcza te, które czerpią z tego zyski.

Faktycznie jest tak, że dobry programista czy dobry grafik otrzymują satysfakcjonujące wynagrodzenia, ale to nie dzieje się od razu i nie w pierwszym dniu pracy. Poza tym nie każdy posiada predyspozycje odpowiednie do wykonywania tych wysoce wyspecjalizowanych zawodów. Czy zatem ktoś, kto raczej jest ekscentrycznym humanistą i woli ruch od stagnacji może znaleźć zatrudnienie w tak pożądanej branży? Na jakim stanowisku sprawdzi się osoba o dobrych zdolnościach organizacyjnych, która szybko zjednuje sobie ludzi i cechuje się lekkim lub mniej lekkim ADHD?

Zacznijmy od tego, że IT to nie jedyna działka zawodowa, która oferuje możliwości pracy związanej z przestrzenią internetową. Na tej płaszczyźnie działają również takie agencje reklamowe jak NoMonday. Tutaj najważniejszy jest marketing. Klient przychodzi do nas z konkretną potrzebą, a my mamy za zadanie poprawnie ją zdefiniować i wraz z całym zespołem przygotować strategię prowadzącą do pożądanego efektu.

Zanim ktoś zaprojektuje, a następnie poskłada stronę www, aplikację czy serwis internetowy, potrzebny jest ktoś, kto wraz z new businessem pozyska  zlecenie i przeprowadzi z klientem rozmowy na temat strategii marketingowej, ustali content, a następnie utrzyma z nim kontakt i będzie czuwał nad realizacją projektu. I tu, cały na biało, pojawia się account, który wcale nie musi znać języka PHP, czy doskonale poruszać się w Adobe XD, a jednak jest naprawdę istotną częścią zespołu.

Account w agencji reklamowej

Kim jest i co robi account executive?

Account executive to osoba biorąca udział w  pozyskiwaniu i obsłudze klientów. Do jej głównych zadań należy  udział w przetargach, przygotowywanie i prezentacja ofert, omawianie gotowych projektów oraz uczestnictwo w spotkaniach dopinających zlecenie. Rola accounta jest jednak szczególnie ważna na dalszych etapach pracy. Profesjonalista bierze aktywny udział w tworzeniu koncepcji reklamowych, dlatego doskonale zna projekt, którym następnie kieruje i czuwa nad sprawną realizacją dalszych jego etapów. Występuje niejako w roli mentora i stanowi łącznik pomiędzy zleceniodawcą oraz agencją, a w razie nieporozumień skutecznie je rozwiązuje. 

Głównym celem opiekuna klienta jest tworzenie trwałych relacji z klientami.

Wieloletnia, pomyślna współpraca ze strategicznymi partnerami biznesowymi stabilizuje sytuację firmy oraz powoduje napływ zleceń z tak zwanego polecenia. Pracując z zaangażowaniem, zadbasz zatem nie tylko o dobro firmy, ale również o własną pozycję zawodową i finansową. System premiowania sprawia, że za skuteczną pracę i dobrą opiekę nad klientami możesz liczyć na dodatkowe wynagrodzenie finansowe.

Aby realizować wyżej wymienione założenia, będziesz wykonywać szereg mniejszych zadań. Twoja codzienność w dużej mierze skupi się wokół przygotowywania ofert i wycen, tworzenia planów pracy, pisania raportów oraz odpowiadania na pytania napływające zarówno ze strony klientów, jak i współpracowników. Jednym z Twoich obowiązków będzie także gromadzenie i przekazywanie informacji niezbędnych dla prac wykonywanych przez projektantów czy programistów. Będziesz pełnoprawnym współtwórcą koncepcji marketingowych nad realizacją, których będziesz potem czuwał.

Jakie cechy posiada dobry kandydat na accounta?

Zasadniczo nie ma wymagań formalnych, które narzucałyby określony poziom i rodzaj wykształcenia. Na tym stanowisku najważniejsze są kompetencje miękkie. Dla nas szczególnie ważna jest otwartość, łatwość nawiązywania kontaktówogólna dobra energia. Nie mniej istotne są rozwinięte zdolności komunikacyjne i wysoka kultura osobista. Dobry account jest wizytówką firmy i od tego, jak się zaprezentuje, zależy pierwsze wrażenie klienta. Profesjonalista dobre wrażenie uzupełni jasnym przekazem, umiejętnością słuchania i dyplomacją. Klient, który czuje się wysłuchany, zrozumiany i zaopiekowany, chętniej podejmie decyzję o nawiązaniu współpracy.

Przydatne są także zdolności negocjacyjne. Pracując nad pozyskaniem zlecenia, niejednokrotnie zetkniesz się z koniecznością wykonania działań, które sprawią, że wilk będzie syty, a owca ocaleje. Klienci bywają trudni i wymagający, a Ty jako account będziesz mieć za zadanie sobie z tym poradzić. Czasem niezbędne będzie przystopowanie ich wymagań. Ważne jednak, żeby zrobić to w taki sposób, aby obyło się bez „ofiar”. Wypracowanie satysfakcjonującego kompromisu bywa trudne, ale to kolejny aspekt, który powoduje, że współpraca odbywa się w dobrej atmosferze, a tym samym pojawia się szansa na długofalowe, wspólne działania.

Ważną cechą jest również umiejętność pracy w grupie. Account prowadzi wiele rozmów, zarówno tych osobistych, telefonicznych, jak i mailowych. Osoby, z którymi na co dzień spotyka się podczas pracy, są bardzo różne i mają wiele wymagań. Elastyczne usposobienie i empatia bardzo ułatwia komunikację z większym gronem. Świetnie, jeśli podczas swojej pracy będziesz dostrzegać i rozumieć stanowisko innych osób. Jesteście zespołem i wspólnie pracujecie na sukces projektu, dlatego zdecydowanie nie warto tracić czasu na zbędne konflikty.

Praca w agencji

Dlaczego nie każdy może zostać accountem?

Żeby zostać account`em nie trzeba posiadać świadectwa ukończenia prestiżowej uczelni, dużo ważniejsze są odpowiednie uwarunkowania charakterologiczne. Pracując na tym stanowisku, nie będziesz pokazywać klientom dyplomu. To Ty, we własnej osobie, będziesz wizytówką firmy i siebie samego. To duża odpowiedzialność, dlatego przyda się również spora doza pewności siebie, ale w bardzo wyważonej wersji. Wybujałe ego nie jest dobrze postrzegane przez klientów.

Ponadto nawet najbardziej zmotywowani kandydaci starający się o posadę opiekuna klienta powinni wykazać się gotowością do wyjazdów na spotkania. Oczywiście w dobie internetu wiele mniejszych spraw można załatwić za pośrednictwem spotkania online, a ilość wyjazdów znacznie spadła. Jednak w wielu sytuacjach osobisty kontakt z klientem jest niezbędny i dobrze wpływa na wizerunek firmy. Od czasu do czasu trzeba po prostu wsiąść w auto i pojechać na drugi koniec kraju, żeby tam jak najlepiej zaprezentować firmę. Dobrze, jeśli ten element również będzie dla Ciebie przyjemnością oraz okazją do rozwoju. Osoby, które absolutnie nie chcą poświęcać na pracę więcej niż standardowe 8 godzin w biurze, nawet mimo wielu innych atutów nie sprawdzą się w roli accounta. 

Dodatkowo opiekun klienta jest zarazem opiekunem projektu. Żeby dobrze rozumieć jego założenia, musi brać aktywny udział w jego tworzeniu. Dobrze zatem, jeśli przyszły account jest osobą kreatywną i zainteresowaną zagadnieniami z zakresu marketingu. Ktoś, kogo w ogóle nie ciekawią te kwestie, może mieć trudności z odnalezieniem swojego miejsca a agencji reklamowej.

Jak zostać accountem w NoMonday?

Profesjonalny opiekun klienta stanowi motor napędowy firmy, a praca w tym zawodzie jest naprawdę interesująca. Nasza agencja ma na swoim koncie realizację wielu, często bardzo prestiżowych projektów. Stworzyliśmy między innymi kampanię produktu HYBRID X dla EUROCOLOR, przygotowywaliśmy raport na zlecenie Grupy Polsat Plus, pracowaliśmy nad serwisem ułatwiającym korzystanie z płatności BLIK, a swoim zaufaniem w prowadzeniu komunikacji z klientami za pośrednictwem social mediów obdarzyła nas firma Mieszko. Nad odpowiednią jakością naszych działań i spójną realizacją przyjętych idei zawsze pracuje cały zespół, i to właśnie zespół jest w naszej firmie najważniejszy.  

Jeśli spełniasz opisane wymagania i chcesz pracować w fajnym zespole przy tak ciekawych realizacjach, zachęcamy Cię do aplikowania na stanowisko account`a. Mamy dla Ciebie miejsce. Aktualne ogłoszenia znajdziesz na naszej stronie w zakładce kariera. Zapoznaj się z naszymi wymaganiami, wyślij swoje CV na [email protected] i przyjdź na wyznaczone spotkanie. Chętnie z Tobą porozmawiamy. Zachęcamy Cię również do śledzenia naszego profilu na fb oraz Linkedin. Tam znajdziesz informacje na temat tego, co się u nas aktualnie dzieje.

 

 

 

 

 

  • linkedin