LinkedIn to serwis społecznościowy zorientowany na budowanie sieci kontaktów zawodowo-biznesowych. Jego głównymi odbiorcami są osoby indywidualne i firmy. Koncentrując się na tych dwóch grupach, umożliwia tworzenie profilów zawodowych osób indywidualnych oraz publikowanie informacji o zatrudnieniu i wykształceniu. Dodatkowo umożliwia przekazywanie informacji branżowych wśród swojej sieci za pomocą tablicy. 

W odniesieniu do firmy, LinkedIn jest jej wizytówką. Prezentuje jej podstawowe informacje (nazwa, lokalizacja czy rok powstania, liczba zatrudnionych pracowników) oraz umożliwia publikowanie treści. I to właśnie na tym skupimy się w tym artykule.

LinkedIn dla firmy to jej wirtualny, publiczny identyfikator. Stworzony tu profil służy uwiarygodnieniu marki w sieci. Pozwala również na nawiązywanie nowych znajomości, na pochwalenie się zrealizowanymi projektami, a co za tym idzie - pozyskiwanie nowych leadów. 

Działając w sektorze B2B, niemal codziennie nawiązuje się kontakty biznesowe ze specjalistami, a LinkedIn to najważniejszy portal społecznościowy gromadzący takich właśnie ludzi. Dlatego warto pomyśleć o pierwszych możliwych skojarzeniach nowo pozyskanego klienta, gdy ten przekracza bramę firm. Co widzi? Halę produkcyjną pełną maszyn, których wartość jest liczona w setkach tysięcy złotych? Parking dla licznej załogi pracowniczej? A może atrakcyjnie prezentujące się biura? Pierwsze wrażenia budują obraz firmy i niejednokrotnie stają się kluczowe przy podejmowaniu lub zaniechaniu współpracy. Problem jednak w tym, że w dzisiejszych czasach potencjalny klient weryfikuje firmę przez Internet. Co widzi, wchodząc na jej profil na LinkedInie? Jeśli nie znajduje niczego, bądź tylko skrawek informacji, z której nie wynika jak prężną organizację jest interesująca go firma, to jej atrakcyjność i wiarygodność niemal błyskawicznie spada.

LinkedIn może wydawać się czasochłonnym narzędziem, do którego prowadzenia trzeba posiadać dodatkowe zasoby. Można, ale nie trzeba. Profil na LinkedIn można prowadzić publikując treści regularnie (co szczególnie warto, gdy faktycznie mamy o czym pisać i czym się chwalić), ale może też być statyczną wizytówką, która będzie poprawnie prezentowała potencjał biznesowy marki.

LinkedIn jako wirtualna wizytówka składa się z kilku współgrających ze sobą elementów. To przygotowane przez grafika coverphoto, dokładne i kompletne opisy firmy oraz kilka (minimum trzy) posty wizerunkowe, przedstawiające zasoby marki, jej możliwości i doświadczenie. LinkedIn pomaga budować spójny wizerunek organizacji lub przedsiębiorstwa - może to robić np. poprzez rozdysponowanie wśród pracowników dedykowanego coverphoto na ich prywatne profile (oczywiście dla chętnych!). W ten sposób inne osoby wchodzące na bezpośrednie profile pracowników będą od razu kojarzyły je z daną firmą.

Mając wiedzę, że na LinkedIn znajduje się cenna dla firmy grupa docelowa, warto od czasu do czasu opublikować atrakcyjny contentowo post i udostępnić go na swojej tablicy marki personalnej oraz poprosić o to samo pracowników. Wszystko po to, aby jeszcze skuteczniej szerzyć zasięgi i sprawić, że treści dotrą do większej liczby odbiorców. 

Warto też wiedzieć, że LinkedIn oferuje możliwość płatnych reklam, z którymi można dotrzeć do osób na podstawie:

  • ich lokalizacji oraz języka, którego używają na LinkedIn;
  • branży;
  • poziomu w hierarchii organizacyjnej (od praktykanta po właściciela);
  • pełnionej funkcji w organizacji (np. HR, marketing, logistyka) lub samej nazwy stanowiska.

Dodatkowo, po wybraniu interesujących nas kryteriów, LinkedIn podpowiada ilu znalazł użytkowników o takich parametrach. Co więcej, jedną reklamę można wypuścić do kilku grup docelowych.

Pomyśl jak łatwo w takim wypadku dotrzeć do konkretnej grupy specjalistów, którym możesz zaoferować swoje usługi!

Jakie treści publikować na profilu firmy? 

Czym chwalić się na LinkedIn? Co publikować? Pomysłów jest wiele, a komunikację można prowadzić na wiele sposobów. Warto pamiętać o krótkich postach. Są łatwe do przyswojenia, proste w swojej formie, a wzbogacone oryginalną grafiką (gif-em, kolorową infografiką, przykuwającym wzrok zdjęciem) tworzą atrakcyjny komunikat. 

W postach warto wspomnieć o:

  • nowych zrealizowanych projektach wraz z ich krótkim opisem;
  • nowych produktach oraz ich zaletach;
  • stworzonych artykułach blogowych oraz o tym, czego można się z nich dowiedzieć;
  • nawiązanych współpracach wraz z oznaczeniem nowego kontrahenta;
  • case studies;
  • sukcesach, certyfikatach i nagrodach.

 

Szukasz specjalistów, którzy pomogą Ci w efektywnym wykorzystaniu LinkedIn? Napisz do nas na [email protected].

  • linkedin