Wiemy jak trudną decyzją jest zakup mieszkania. Równie niełatwym procesem jest jego sprzedaż. Deweloper stoi dziś przed nie lada wyzwaniem: musi odpowiednio wypromować swoją inwestycję i skutecznie przekonać potencjalnych mieszkańców do jego kupna. By to zrobić, powinien przede wszystkim zdać sobie sprawę z atutów i słabych stron obiektu, aby wyeksponować te wartości, które wpłyną na decyzję zakupową statystycznego Kowalskiego zainteresowanego zakupem wymarzonego M.

 

Bądź tam, gdzie Twoi klienci

Odpowiednio poprowadzone, cykliczne działania promocyjne prowadzą do sukcesu. Duże znaczenie ma umiejętne połączenie narzędzi internetowych z outdoorowymi. Ograniczając się tylko i wyłącznie do jednej z tych metod, deweloper ryzykuje utratą wielu potencjalnych klientów. Oprócz tego w jaki sposób prowadzimy swoje działania promocyjne, liczy się też kiedy to robimy. Przykładowo: dni otwarte w obiekcie warto zorganizować w okresie letnim, najlepiej w czasie wolnym od pracy – w weekend lub w trakcie cyklicznych okazji takich jak np. majówka. 

 

Postaw na jasny przekaz 

Niezależnie od tego, czy Kowalski jest 20-letnim milionerem, czy 70-letnim emerytem, powinien otrzymać komplet informacji pokazanych w przejrzysty sposób. Zawartość oferty, certyfikaty, doświadczenie w branży, stan budowy i wyposażenia inwestycji, to podstawowe czynniki świadczące o wiarygodności dewelopera. Jednak samo umieszczenie tych ważnych informacji na stronie nie wystarczy. Konkurencja jest duża, dlatego pierwsze wrażenie jest tu niezwykle ważne. Informacje powinny zostać przedstawione w odpowiedni sposób i być dostępne zawsze pod ręką, tak aby potencjalny nabywca mógł do nich sięgnąć w każdej chwili.

 

Komunikacja na odpowiednim poziomie

Na szczęście minęły już czasy, w których przekaz jednostronny (marka > klient) i zawartość zakładki Kontakt były jedyną formą przekazywania informacji. Dzisiejsza technologia daje ogromne możliwości komunikacyjne. Warto pamiętać, że nasz Kowalski może być mniej lub bardziej doświadczony, dlatego niezbędne jest zapewnienie mu kilku dodatkowych opcji kontaktu, takich jak np. formularz kontaktowy, wtyczka call page, czy Messenger. 

Przewaga urządzeń mobilnych

Obecnie odnotowuje się coraz większe liczby wejść na strony internetowe z urządzeń mobilnych niż z komputerów. To dlatego tak ważne jest, aby zarówno reklamy, jak i materiały zamieszczane w serwisie były zgodne ze standardami RWD – czyli były dopasowane do smartfonów czy tabletów.

 

 

Aktywna reklama

Opracowanie dobrego claimu i key visuala to nie wszystko. Trzeba je jeszcze wypromować. Oprócz billboardów, artykułów w pismach branżowych czy ogłoszeń na tablicach z nieruchomościami na sprzedaż, warto pomyśleć o kampaniach adwords i płatnej promocji w mediach społecznościowych. Efektywnym sposobem dotarcia do odbiorców jest także promocja w wortalach tematycznych ze zgromadzoną już społecznością. Dzięki tym prostym narzędziom można niewielkim nakładem finansowym dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

 
Siła perswazji

Strona przygotowana zgodnie z projektem i obecnymi trendami, kampanie poszły w świat. Teraz czas na detale, które będą ostatecznym bodźcem do zakupu dla Kowalskiego. Nasz bohater stoi przed trudnym wyborem, który wiąże się ze sporym nakładem finansowym. Od zakupu dzieli go już tylko jeden krok – ostateczna decyzja. Potrzebuje jednak motywacji i argumentów, które ostatecznie przekonają go do zakupu nowego M. Deweloper może wspierać swoje działania różnymi metodami wywierania wpływu. Może na przykład wykorzystać proste i sprytne zarazem narzędzie polegające na generowaniu informacji o tym, ile osób dotychczas przeglądało tę ofertę oraz ile osób aktualnie ją wyświetla. Tworzenie promocji czasowych, bonusy do mieszkań trudno zbywalnych, promocja na metry kwadratowe, to kilka z wielu marchewek dla potencjalnego klienta.

 

 

Sprzedaż to nie koniec

Kowalski przechadza się już w kapciach po nowym mieszkaniu, a deweloper liczy zyski. Tutaj jednak historia nie powinna się skończyć. Zadowolony klient może przecież przyprowadzić kolejnych nabywców. Deweloper powinien zadbać o Kowalskiego, chociażby inicjując sąsiedzkie spotkania, czy wysyłając ekipę do odśnieżania chodnika. A z czysto marketingowego punktu widzenia powinien pójść o krok dalej i na przykład wysłać newsletter z nowinkami, lub pisać artykuły na bloga z poradami dotyczącymi remontu oraz urządzania mieszkania.

Podsumowanie

Efektywna promocja to nieustanne działania, które warto podejmować na każdym etapie kontaktu z klientem. To generowanie nowych pomysłów i sprawdzanie, co bardziej działa na daną grupę docelową oraz optymalizowanie jej. To również edukowanie oraz ciągłe podkreślanie atutów. Inwestycja potrzebuje wielu działań szytych na miarę potrzeb i czasów.

 

  • linkedin