Dobrze zaprojektowany serwis relacji inwestorskich to potężne narzędzie w komunikacji i kreowaniu wizerunku spółki. Warto mieć na uwadze to, że wśród odbiorców mamy do czynienia z kilkoma różnymi grupami użytkowników.
Informacje muszą być odpowiednio dostosowane do inwestorów aktualnych jak i do potencjalnych, którzy w danej chwili analizują „wartość inwestycyjną” spółki. Należy pamiętać, że wśród odbiorców znajdują się nie tylko inwestorzy. Przekaz kierujemy przecież również do dziennikarzy finansowych, ekonomistów itp. Ogólnie rzecz ujmując, cechy dobrego serwisu relacji inwestorskich można pogrupować według dwóch aspektów: komunikacji i szybkości dotarcia do informacji.
Przez wielu użytkowników z tych grup docelowych serwis jest traktowany jako główne źródło informacji o spółce oraz jej aktualnej sytuacji, dlatego należy dbać o to, aby publikowane treści zawsze były wiarygodne oraz aktualne. Warto wdrażać mechanizmy umożliwiające dwustronną komunikację z użytkownikiem (formularze kontaktowe, opcje komentarzy itp.). Ciekawym rozwiązaniem może być także integracja sekcji aktualności z wpisami social media, np. na popularnym w branży finansowej Twitterze.
Czas to pieniądz
Wyjściową cechą aspektu szybkości dotarcia jest wykonanie serwisu w standardzie RWD (lub przygotowanie dedykowanej wersji mobilnej). Urządzenia mobilne stały się obecnie podstawowymi narzędziami pracy i każdy serwis powinien to uwzględniać.
Co jeszcze powinien zaoferować użytkownikom dobrze przygotowany serwis RI:
a) mechanizm umożliwiający wybór oraz pobranie częściowych danych (np. w formie PDF) z zawartości serwisu, szczególnie zamieszczonych raportów
b) mechanizm online, ułatwiający porównywanie danych z kilku różnych okresów
c) graficzne wyróżnienie najważniejszych informacji z konkretnej sekcji tematycznej np. ilość i rodzaj rynków eksportowych spółki w formie zwięzłych infografik wspartych liczbami lub krótkimi tekstami
Warto wspomnieć o jeszcze jednym aspekcie. Za działalnością każdej spółki stoi inna historia, cele i wartości, dlatego należy dołożyć starań, aby wymienione powyżej rozwiązania i mechanizmy były uzupełnieniem ciekawej idei (w warstwie wizualnej oraz zawartości) nowoczesnego serwisu RI.
Obecnie, nowoczesne raportowanie wychodzi poza ramy danych finansowych, stąd opcji i narzędzi jest wiele i warto poznać szerokie spectrum możliwości, zawsze mając z tyłu głowy, główne potrzeby odbiorców. Jest całe mnóstwo wyzwań stojących przed firmami opracowującymi tematy związane z raportowaniem:
- publikacja objęta deadlinem, którego nie można przekroczyć
- dane, które schodzą na ostatnią chwilę a musi je jeszcze obrobić agencja
- w przypadku serwisu - wprowadzanie danych przez CMS
Wśród licznych obowiązków, może zabraknąć czasu na śledzenie trendów, opracowania planu komunikacji, jednym słowem wyciągniecie maksymalnego pułapu pod kątem wizerunku. Znając te wyzwania naszych klientów, opracowaliśmy cały zestaw przykładów realizacji, które mogą posłużyć, jako inspiracje w Nowoczesnym Raportowaniu.
Jeśli zainteresował Cię ten artykuł i chcesz pobrać nasz darmowy poradnik, kliknij w poniższy link:
https://raporty.nomonday.pl/
Możesz skonsultować z nami swój projekt. Bez względu na to, czy planujesz serwis RI, czy też raport finansowy. Ślad węglowy, promocja komunikacji raportu odpowiedzialności społecznej, to wyzwania, w których pomagamy naszym klientom na codzień.
Chcesz porozmawiać o komunikacji RI, czy też nowoczesnym raportowaniu?
Skorzystaj z darmowej konsultacji, bez konieczności wiązania się kontraktem.
Wyślij nam swój brief, zadzwoń lub napisz:
[email protected]
tel. +48 530 402 819