Jeśli chcesz wyróżnić się wśród konkurencji i osiągnąć maksymalne rezultaty, planowanie kampanii marketingowej będzie Twoim największym sprzymierzeńcem. Dobry plan pozwala realizować cele efektywnie.

 

Jakie kroki musisz podjąć, aby stworzyć plan kampanii reklamowej? 

  • Wyznacz cele kampanii - spróbuj posłużyć się podejściem SMART (Simple, Measurable, Achievable, Relevant, Timely defined) - cele Twojej kampanii powinny być proste, mierzalne, osiągalne, istotne i określone w czasie.
  • Określ grupę docelową - pozwoli to na osiągnięcie lepszych zysków sprzedażowych z Twojej kampanii. Przeanalizuj cechy charakterystyczne „buyer persony‟. Określ jej wiek, potrzeby, wyznawane wartości, miejsce pracy itp. zadaj sobie pytanie: Jak Twój produkt/usługa może jej pomóc w rozwiązaniu konkretnego problemu? 
  • Określ wielkość kampanii - zastanów się, jak duża będzie skala kampanii, którą chcesz przeprowadzić, ilu użytkowników chcesz aktywować. Dzięki tym informacjom agencja marketingowa będzie mogła pomóc w określeniu budżetu kampanii.
  • Ustal komunikację - dostosowaną do grupy docelowej, ale też do kanałów marketingowych, w jakich kampania będzie prowadzona. Buduj zaufanie odbiorców, odwołuj się do ich doświadczeń i wartości tak, aby wywołać pożądaną reakcję emocjonalną. 
  • Określ precyzyjne CTA (call to action) - nie zapomnij o zawarciu w Twojej kampanii chwytliwego wezwania do działania, którego celem jest skłonienie użytkownika do określonej reakcji, np. wypełnienia formularza, pobrania aplikacji, zarejestrowania konta, zapisania się do newslettera itd.
  • Stwórz harmonogram kampanii reklamowej - wyznacz zadania, które będą konieczne przed wystartowaniem kampanii i zorientuj się, ile czasu będzie wymagała ich realizacja. Nie zapomnij wyznaczyć daty rozpoczęcia i zakończenia tych prac.

 

Nie zapomnij o monitorowaniu przebiegu Twojej kampanii - im więcej informacji zwrotnych pozyskasz, tym łatwiej będzie Ci wyciągać wnioski z przeprowadzanych akcji oraz będziesz mieć szansę na poprawę wyników sprzedaży.

 

Potrzebujesz pomocy w tworzeniu kampanii marketingowej? 

Napisz na [email protected]
lub zadzwoń +48 530 402 819

  • linkedin