Nadszedł TEN dzień. Decyzja w firmie została podjęta. To przed Tobą stanęło wyzwanie związane z realizacją nowego projektu digitalowego – platformy komunikacyjnej. Zanim jednak projekt ruszy pełną parą, pozwól, że pomożemy wykonać Ci rachunek sumienia i rzetelnie przygotować się do nowego wyzwania.

Do czego potrzebujesz rachunku sumienia? Do uporządkowania tego, co wiesz i czego oczekujesz. Dzięki takiemu „rachunkowi sumienia” ułatwisz sobie współpracę z agencją kreatywną, która lepiej zrozumie Twoje wymagania oraz wykorzysta swój cały potencjał tak, by projekt był nie tylko ambitnym wyzwaniem, ale przede wszystkim ciekawym i przyjemnym doświadczeniem dla obu stron.

KROK 1: Na dobry start określ cel

Jasne, że nowy serwis produktowy Twojej konkurencji jest dobrym powodem do zainwestowania w narzędzie komunikacyjne dla Twojej firmy, ale czy na pewno to wystarczający czynnik? Większość projektów digitalowych kończy się stworzeniem narzędzia, które ma realizować określony cel, np:

  • zwiększenie świadomości marki wśród użytkowników;
  • zwiększenie ilości leadów kontaktowych dla przedstawicieli handlowych;
  • wzrost sprzedaży produktu czy usług; 
  • informowanie o zmianach/ nowościach.

Jeśli chcesz stworzyć świetny projekt, musisz zacząć od jasnego określenia celu. Wpłynie on bezpośrednio na to, co użytkownik zapamięta z docelowej realizacji projektu oraz tego, jaki będzie finalny charakter serwisu. Nie trzeba (a wręcz nie należy) ograniczać się do wskazania tylko jednego celu, jednak trzeba pamiętać o tym, co w danym momencie najważniejsze z perspektywy rozwoju. Po wyznaczeniu głównego celu projektu, wyznacz cele pomocnicze, które będą wpływały na osiągnięcie tego, na czym najbardziej Ci zależy.

 

KROK 2: Daj się poznać, przygotuj brief

Zewnętrzny wykonawca z pewnością zna się na swoim fachu, ale nie będzie w stanie wykorzystać całych pokładów wiedzy i doświadczenia jeśli nie otrzyma „paliwa” do działania. A przez paliwo rozumiemy pakiet informacji o Twojej firmie i branży, w której działa. Warto przygotować sobie odpowiedzi na podstawowe pytania, które są solidną bazą do briefowania. Oto niektóre z pytań:

  • W jakiej branży firma prowadzi działalność oraz jakie produkty lub usługi sprzedaje?
  • Co stanowi o przewadze konkurencyjnej firmy i kim w ogóle jest konkurencja?
  • Do jakiego wizerunku dąży firma?
  • Do kogo firma chce trafić, czyli kim jest grupa docelowa?
  • Jakie zakładki w serwisie muszą się Twoim zdaniem na nim znaleźć?

Pytania te pomogą agencji przeprowadzić odpowiedni research i opracować komunikację digitalową uszytą na miarę Twoich potrzeb. Pamiętaj również, że „z gustami się nie dyskutuje” i chociaż agencja kreatywna zna się na rzeczy i śledzi najnowsze trendy, warto podzielić się benchmarkami innych platform, które robią na Tobie pozytywne wrażenie. Pomoże to Art Directorowi lepiej zrozumieć oczekiwania i zaproponować design, który najlepiej na nie odpowie.

 

KROK 3: Zwróć uwagę na szczegóły

Chociaż to agencja zaproponuje Ci konkretną strukturę platformy, dobrze jest również wskazać listę zakładek, podstron, które Twoim zdaniem muszą się na niej znaleźć – pomoże to nie tylko oszacować zakres prac, ale również pokierować odpowiednio komunikacją na platformie. Wyobraź sobie, że celem Twojego projektu jest stworzenie narzędzia dla HR i wzmocnienie employer brandingu – ważna więc będzie zakładka Kariera, która też na pewno zostanie bardziej rozbudowana i wyeksponowana. A może platforma będzie narzędziem przede wszystkim dla inwestorów? W tym wypadku mocno podkreślimy Relacje Inwestorskie. 

KROK 4: Określ budżet

uwzględniać koszty, ustalając zakres serwisu czyli innymi słowy jego strukturę oraz niezbędne funkcjonalności. Oferta przygotowana przez agencję będzie przewidywała raczej wersję maksi, chyba, że z góry określisz ramy, w jakich możesz się poruszać. Wtedy też zaproponowane rozwiązania będą adekwatne do budżetu. Możesz również poprosić o przygotowanie oferty w zakresie, jaki byłby dla Twojej firmy optymalny wraz z propozycją konkretnej kwoty lub też jej widełek. W tej sytuacji piłeczka jest w pełni po stronie agencji, a Twoim zadaniem jest zaufanie jej doświadczeniu i rozważenie przygotowanej propozycji.

 

 

Podsumowanie

Po zrealizowaniu powyższych trzech punktów dasz agencji „wkład” do przygotowania oferty oraz propozycji konkretnych rozwiązań, które sprostają Twoim potrzebom oraz wymaganiom.

Podsumowując: żeby przygotować się do realizacji projektu digitalowego jakim jest platforma komunikacyjna pamiętaj o czterech krokach:

  1. Określ cel serwisu, jego charakter, co ma realizować i jakie przynosić efekty. Innymi słowy – co chcesz osiągnąć.
  2. Przygotuj brief – czym bogatszy brief tym lepiej dopasowana do Twoich potrzeb oferta i propozycje działań. Jeśli nie dysponujesz przykładowym briefem i nie do końca masz pomysł, jak podejść do tematu, daj znać, a chętnie pomożemy Ci stworzyć idealny brief.
  3. Określ możliwie najwięcej szczegółów przyszłej platformy - to pozwoli lepiej spełnić oczekiwania.
  4. Określ ramy budżetowe, które przełożą się na konkretny zakres projektu.

Po zrealizowaniu tych kroków daj się zaskoczyć agencji i ich kreatywnemu duchowi. Podejmij dialog w razie niejasności, a przede wszystkim znajdź czas dla jej przedstawicieli, by mogli lepiej poznać Twoją firmę. Wynikiem tego będzie platforma, która pozwoli zrealizować zakładane cele, a obu stronom dostarczy solidną dawkę satysfakcji. Możesz zapoznać się z naszymi realizacjami (nie tylko www) pod linkiem https://nomonday.pl/realizacje/nasze-realizacje. 

 

Chcesz porozmawiać o sposobach wykonania nowoczesnej platformy www?
Skorzystaj z darmowej konsultacji, bez konieczności wiązania się kontraktem.
Wyślij nam swój brief, zadzwoń lub napisz:
[email protected]
tel. +48 530 402 819

 

 

  • linkedin